به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی آبدار در مراسم افتتاحیه بازارچه صنایع دستی استان آذربایجان شرقی به افتتاح بازارچه‌ های منطقه‌ ای در ۱۰ شهرستان استان اشاره کرد و گفت: در سه شهرستان استان از جمله اسکو، اهر و منطقه آزاد ارس شهرک صنایع دستی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مطابق با شعار سال و عمل به آن، اهمیت صنایع دستی هر چه بیشتر شده است، گفت: سازمان برای عمل به منویات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی گسترده در زمینه اقتصاد بدون نفت دارد.

آبدار اضافه کرد: برش استانی در جهت ترویج و گسترش اهمیت به صنایع دستی باعث شد با عمل به شعار هر روستا یک شغل، شاهد ۶۳ برنامه در استان باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: ۱۰ مرکز و منطقه اقتصادی انتخاب شده که در هشتاد رشته ۱۰ هزار هنرمند مشغول هستند.

وی بیان کرد: در این بازارچه هنرمندان در  ۱۸ رشته و در ۲۸ باب مغازه فعال هستند و آثار دستی خود را به نمایش عموم قرار داده‌اند.

آبدار با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه منبع دو برنامه ویژه داریم، تشریح کرد: یکی از برنامه‌ها در جهت آموزش راهبردی و موثر و دیگری در جهت آموزش تکمیلی است.

وی، اقدام دیگر را برندسازی تولیدات استان عنوان کرد و گفت: برخی از تولیدات دستی استان در شهرهای دیگر به فروش می‌رسد و برای جلوگیری از این امر تمامی تولیدات دستی استان شناسنامه‌دار خواهد شد و در کنار آن بستر مناسبی برای بازاریابی نیز فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: تا زمانی که برای هنرمندان محلی برای فروش و امکانی برای عرضه محصولات خود نباشد، مشکلات تولید کننده و تقاضا کننده وجود خواهد داشت.

آبدار در پایان با تأکید بر اینکه صنایع دستی در تبریز ۲۰۱۸ اهمیت و جایگاه بالایی دارد، مطرح کرد: صنایع دستی در حوزه توریسم و صنعت توریسم و ارائه محصولات بومی نقش به سزایی داشته و می‌تواند جشنواره بزرگ صنایع دستی در تبریز ۲۰۱۸ را ظهور دهد.