به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی قبل از ظهر امروز در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقى از روند احداث پروژه بزرگراه اهر – تبریز به خبرنگاران گفت: بخش اعظمی از بزرگراه اهر – تبریز در حوزه سیاسی و جغرافیایی شهرستان هریس واقع‌ شده است.

وی افزود: یکی از اساسی‌ ترین مشکل ۶ شهرستان و ۱۵ شهر منطقه ارسباران (قره داغ) و همچنین استان اردبیل، عدم اتمام بزرگراه اهر – تبریز بوده که امیدواریم با پیگیری و دستورات لازم مسئولین، این پروژه ملی به بهره کامل برسد.

فرماندار هریس با اشاره به اینکه عمده پیشرفت فیزیکی بزرگراه اهر – هریس – تبریز در دولت تدبیر و امید بود، گفت: در سال ۹۲ پیشرفت فیزیکی بزرگراه اهر – هریس – تبریز ۱۷ درصد بود ولی در این دولت میزان پیشرفت به بیش از ۵۰ درصد رسید که آن‌ هم در سایه پیگیری نماینده حوزه انتخابیه، استاندار آذربایجان شرقی و سایر مسئولین بوده است.

صابر تقویمی در پایان گفت: مردم منطقه ارسباران (قره داغ) علی‌ الخصوص شهرستان‌ های اهر و هریس و روستاهای تابعه به دلیل ناایمن بودن این جاده، خانواده و عزیزان خود را ازدست‌ داده‌ اند و در حال حاضر تنها کاری که می‌ توان برای التیام درد خانواده ها انجام داد، تسریع در روند احداث پروژه و اتمام کامل بزرگراه است.