به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در دیدار اهالی فرهنگ و قلم به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در این شهرستان، کتاب را دریای علم و معرفت برشمرد و افزود: مطالعه رمز موفقیت و پیشرفت علم و دانش  بشریت است و در جامعه ای که افراد آن به مطالعه و کتاب اهمیت و توجه ویژه ای دارند جزو پیشرفته ترین جوامع بشری هستند.

وی، با بیان اینکه امروز در زمانی قرار گرفته ایم که شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی حرف اول را در بین مردم می زنند گفت: باید طوری برنامه ریزی نمائیم تا کتاب این یار مهربان نیز در داخل این فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی حضوری فعال و چشمگیری داشته باشد.

عابدی، افزود: چراکه حضور فعال کتاب در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین افراد جامعه به ارتقاء علم و دانش آنها نیز کمک نماید.

وی، در ادامه وجود مخازن نگهداری کتاب های مختلف در کتابخانه های عمومی این شهرستان را ناکافی و کوچک برشمرد و از دوستداران فرهنگ و خیرین خواست در کنار حمایت و کمک به ساخت مدارس و مساجد به ساخت مکان هایی بزرگ برای نگهداری کتاب های با ارزش نیز باشند.

وی، در پایان از شهرداری اهر خواست هرچه سریعتر ضمن برطرف کردن مشکلات مالی خود تلاش کنند سهم نیم درصدی کمک به کتابخانه های این شهرستان را نیز پرداخت نمایند.

در ادامه این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید از مدارس کودکان را با کتاب و کتابخوانی انس دهیم و با تشویق و ترغیب انها به مطالعه و کتابخوانی زمینه علاقه مندی آنها را تا سنین بالاتر فراهم نمائیم.

مهدی زارع، در ادامه به راه اندازی کتابخانه های موبایلی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در زمانی واقع شده ایم که فضای مجازی و اینترنت بسیار مورد توجه است و این فرصتی است مناسب تا برای ترویج کتاب و کتابخوانی از کتابخانه های موبایلی استفاده نمائیم.

وی، در پایان از دستگاه های فرهنگی و دست اندرکاران فرهنگ و هنر شهرستان خواست با برنامه ریزی های مناسب و سنجیده در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهرستان تمام تلاشهای خود را انجام دهند. (ایسنا)