به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، تحقق شعار سال را در گرو ارتباط بین صنعت وجامعه با تعامل مثبت بین صنعت و دانشگاه ودر جهت ارتقا کمی وکیفی تولیدات داخلی باتکیه بر توانمندیهای جوانان نخبه ومبتکر عنوان کرد و افزود برگزاری همایشهای مختلف با رویکرد تخصصی می تواند زمینه ارتباط انها را در قالب شرکتهای دانش بنیان و بومی سازی فن آوریهای نوین فراهم نماید.

دکتر نادر اسدی شرکت های دانش بنیان را نتیجه عینی این قبیل فعالیت ها عنوان کرد و ضمن اعلام آمادگی حمایت و پشتیبانی از صاحبان ایده ها و افراد خلاق و مخترع، مرکز رشد واحدهای فناور واحد اهر را به عنوان بهترین محل برای این امر در منطقه ارسباران معرفی کرد.

دکتر نادر اسدی، اظهار امیدواری کرد این همایش بعنوان پایه و اساس همایش های بعدی دراین زمینه بوده و ضمن تشکر از اساتید حاضر و دست اندرکاران همایش از آنان خواست محصولات مکتوب و دستاوردهای این همایش را به کل کشور انعکاس داده و محدود به واحد و منطقه نمایند.

وی، در پایان گفت: نباید تولیدات علمی خود را پنهان کنیم بلکه می بایست آنها را به تمام کشور بلکه خارج از مرزها نیز عرضه نمائیم.

در ادامه این همایش دکتر بادامچی زاده بعنوان سخنران ویژه مقاله ای با عنوان (گذشته، حال و آینده ربات های صنعتی هوشمند) ارائه نمودند و در پایان به برگزیدگان طرح ها و مقالات برتر جوائز و لوح تقدیر اهداء شد.

گفتنی است در این همایش از بین ۷۵مقاله ارسالی بیست مقاله به تائید هیئت داوران رسیده و به عنوان منتخب علاوه بر ارایه در همایش در مجلات علمی ،پژوهشی دانشگاه نیز چاپ خواهد شد.