اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 10842
دوشنبه - 24 مهر 1396 - 08:16

محقق و پژوهشگر دینی اهری دار فانی را وداع گفت

حاج کریم رادمهر، محقق و پژوهشگر دینی اهری دار فانی را وداع گفت.

محقق و پژوهشگر دینی اهری دار فانی را وداع گفت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حاج کریم رادمهر که برای اولین بار کتاب جامع و مصور، زندگینامه یک‌ هزار و ۲۰۰ نفر از علمای جهان اسلام را با عنوان «الغدیر المصور» تدوین و تألیف و آماده چاپ کرده بود، پس از تحمل بیماری چند ساله، دارفانی را وداع گفت.

مرحوم رادمهر با وجود ناتوانی جسمی و حرکتی، این کتاب فاخر و ارزشمند را در مدت بیش از ۱۰ سال تدوین، گردآوری و به رشته تحریر درآورده بود.

این کتاب همراه با اسناد و تصاویر و معرفی عالمان دینی و بزرگان جهان اسلام انجام شده و در لابه‌ لای آن، مطالب ارزشمند در ارتباط با واقعه تاریخی غدیر بیان شده است.

بنا به  اظهار  آقای حسین دوستی از محققین برتر منطقه، مرحوم راد مهر با وجود کهولت سن و ناتوانی جسمی و حرکتی، هیچ گاه از مطالعه، تحقیق، پژوهش و تألیف دست نکشید و روزهای سخت زندگی و خانه نشینی خود را با مطالعه و نگارش به شیرینی تبدیل کرد.

وی فردی صبور و اهل جمعه و جماعات بود و در حد توان خود در اکثر مجالس مذهبی و دینی حضوری فعال داشت و عشق به علم و اهل علم حقیقی و به عبارتی از مراجع دینی بود.

حاج کریم رادمهر یکی از عاشقان مخلص اهل‌ بیت و امام علی (ع) بود که معتقد بود واقعه غدیر آن‌ طور که شایسته حضرت علی (ع) است در جامعه تبیین نشده و باید عالمان و پژوهشگران و مولفان دینی این واقعه را جهانی کنند.