اجتماعی » اخبار شهرستان » ورزشی
کد خبر : 10870
چهارشنبه - 26 مهر 1396 - 12:23

ورزش، تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی است

فرماندار شهرستان اهر گفت: جذب جوانان و نوجوانان به ورزش تنها راه کاهش های آسیب های اجتماعی در کشور است.

ورزش، تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی، در دیدار با رؤسای هیئت های ورزشی شهرستان اهر که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، جذب و ساماندهی نخبگان را از اولویت‌ های وزارت ورزش و جوانان در دولت دوازدهم برشمرد و گفت: مهم ترین تهدیدهای جامعه امروز آسیب های اجتماعی بوده و تنها راهی که می توان در کاهش این آسیب ها موفق عمل کرد، سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت ورزش خواهد بود.

وی افزود: تعدد هیئت‌ های ورزشی در سطح شهرستان، نشان دهنده وجود ظرفیت‌ های بسیاری در این حوزه است که فعال بودن و پویایی این هیئت‌ ها بهترین پتانسیل در راستای توسعه و ترویج ورزش در بین جوانان و نوجوانان خواهد بود.

فرماندار اهر با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید برای برجسته‌ سازی جامعه ورزشی شهرستان اهر تلاش کنند، گفت: یکی از مطالبات جوانان، نوجوانان و جامعه ورزشی این شهرستان تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری است که امیدواریم با پیگیری مسئولین و نماینده پرتلاش اهر و هریس، این پروژه نیمه تمام را تعیین تکلیف کنیم.

محمودی در ادامه خواستار فراهم شدن شرایط ورزش برای کودکان نیز شد و گفت: باید توجه به اینکه مهم ترین رویکرد ورزش ایجاد نشاط و شادابی است، باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم فعالیت های ورزشی از کودکی پایه گذاری گردد.

وی با ذکر اینکه مسئولان دولت تدبیر و امید به امور جوانان، اوقات فراغت و اشتغال بیش از پیش توجه دارد، اضافه کرد: یکی از مهم ترین وظایف دولت در قبال جوانان، ایجاد اشتغال و مهارت‌ آموزی است که قرار است کمیته ای تحت عنوان کمیته مهارت آموزی در این خصوص تشکیل شود.

فرماندار شهرستان اهر در پایان از شرکت ها و بخش های خصوصی خواست تا از تیم ها و قهرمانان ورزشی شهرستان در جهت تقویت و پیشرفت آنان حمایت کنند.