فرماندار ورزقان گفت: امکانات و اعتبارات تخصیصی شهرستان در ۱۰ سال پیش‌رو بر اساس آمارهای به دست آمده از سرشماری خواهد بود.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایر شهرستان با اشاره به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی و افزایش میزان تولید و فروش نفت با وجود تمامی کارشکنی‌ها، اظهار داشت: با تعامل همکاری دستگاه‌های مختلف با یکدیگر و مردم و دولت آبادی روز افزون کشور تضمین می‌شود.

وی آمار را زیربنای توسعه عنوان کرد و افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ که در دو مرحله انجام می‌شود و اکنون مرحله اول آن یعنی مرحله ثبت نام اینترنتی در حال برگزاری است و تا ۲۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت که می‌بایست در این مرحله ادارات با ثبت نام رایگان مردم را به شرکت در ثبت نام اینترنتی تشویق کنند.

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه شهرستان ورزقان از جمله شهرستان‌های است که جمعیت شناور دارد و ساکنین روستاهای جنگلی به صورت فصلی در شهرستان سکونت می‌کنند، گفت: امکانتی که برای شهرستان اختصاص می‌یابد بر اساس آمار و جمعیت شهرستان خواهد بود و از آنجایی که ساکنین فصلی بیش از ۷ ماه از سال را در شهرستان سکونت می‌کنند نیاز است تا با ثبت نام از شهرستان شرایطی را فراهم نمایند که در ارائه امکانات به این عزیزان در شهرستان با محدودیت مواجه نشویم.

وی افزود: ادارات مکلفند نهایت تلاش خود را برای تشویق مردم به ثبت نام اینترنتی در سرشماری با مشوق‌هایی چون ثبت نام رایگان فراهم آورند تا از این طریق علاوه بر تسریع در روند سرشماری، هزینه‌های سرشماری به حداقل کاهش یابد.

فرمانده سپاه ناحیه ورزقان از طرح محرومیت زدایی سپاه در ۱۵ روستای دهستان جوشین شهرستان خبر داد و افزود: قابلیت و توانمندی‌‌های این روستاها با هدف رونق کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی شناسایی شده‌اند.

سرهنگ پاسدار موسی صفی با اشاره به اینکه ۱۰ واحد تولید و فراوری عسل در شهرستان از محل اعتبارات بسیج سازندگی تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود از آمادگی مجموعه سپاه ناحیه ورزقان برای انجام تمامی ماموریت‌های محوله قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان که به ریاست فرماندار است خبر داد.