اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 11069
دوشنبه - 1 آبان 1396 - 00:55

مسئولان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تلاش کنند

فرماندار شهرستان اهر گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا بیش از هر زمان دیگری در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه تلاش کنند.

مسئولان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تلاش کنند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در کارگاه آموزشی راهبردهای توانمندسازی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب با تأکید بر اینکه شهر اهر جزو پنج شهر جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر استان آذربایجان شرقی است، گفت: طبیعتاً در هر شهری که جمعیت آن بیشتر باشد، آسیب‌ های اجتماعی نیز بیشتر است و این موضوع ایجاب می‌ کند تا مسئولین باید تلاش کنند بیش از هر زمان دیگری در بحث پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر جامعه را تهدید می‌ کند، افزود: در حال حاضر بزرگ‌ ترین تهدیدی که متوجه جوانان و نوجوانان بوده، استفاده از مواد مخدر صنعتی است که باید اقدامات پیشگیرانه ای در این خصوص انجام و راهکارهایی ارائه شود.

فرماندار اهر در ادامه گفت: در جامعه نزدیک به ۲ هزار نوع مواد مخدر وجود دارد که حتی برخی از این موادها در منازل تولید می‌ شود و این نیز قطعا برای جامعه و مردم تهدید به شمار می‌ رود.

محمودی ضمن اشاره به اینکه ۲۰ آسیب اجتماعی در جامعه وجود دارد که ۵ مورد آن به‌ عنوان آسیب اولویت‌ دار مشخص‌ شده است، گفت: در حوزه سلامت و درمان دو واژه پیشگیری و درمان وجود دارد، به‌ طوری که اگر افرادی از آسیب‌ های اجتماعی آسیب‌ دیده‌ اند، باید برای درمان آن‌ ها راهکاری پیدا کنیم و در خصوص افرادی را که در معرض آسیب‌ ها قرار گرفته‌ اند، اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شود.

وی در پایان پیشگیری را مهم ترین اصل در بحث آسیب‌ های اجتماعی ذکر کرد و گفت: بخش بزرگی از بزهکاری و آسیب‌ های اجتماعی که در جامعه و شهرها وجود دارد، در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشی ه‌نشینی به وجود می‌ آید که شناسایی این سکونتگاه‌ ها از جمله مسائلی است تا برای آن ها راهکارهای اصولی ارائه گردد.