به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در آئین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، صمن تقدیر از اهتمام و هم‌افزایی نهادها و اصحاب فرهنگ برای برگزاری باشکوه‌تر این نمایشگاه گفت: همانطور که خداوند متعال در قرآن فرموده، قلم و کتاب از اهمیت والایی برخوردار است و امروز خوشحالیم که به تکریم صاحبان قلم و اندیشه نشسته ایم.

وی افزود: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با دستور ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابعادی گسترده تر بخصوص در حوزه بین المللی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از حضور قریب به هزار ناشر و فعال نشر داخلی با ١٢٠ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: طبق تدبیرات اندیشیده شده، این تعداد عنوان کتاب ارائه شده در نمایشگاه، کتابهایی است که در طی چهار سال اخیر منتشر شده اند.

محمدپور همچنین از حضور ٢١ کشور خارجی فعال در دنیای نشر خبر داد و افزود: در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، بیش از ٣٢ هزار عنوان کتاب که از سال ٢٠١٠ به این سو منتشر شده‌اند در نمایشگاه ارائه می‌شوند.

وی در ادامه از حضور ناشران حوزه رسانه های دیجیتال و ارائه آثارشان در نمایشگاه خبر داد و گفت: بخش نمایشگاه مطبوعات و رسانه های گروهی مکتوب و دیجیتال و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در قالب ۶۵ غرفه، از دیگر بخش‌های پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است.

محمدپور با اشاره به نامگذازی سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، از حضور فعال معاونت برنامه ریزی استان در نمایشگاه خبر داد.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از اهمیت والایی برخوردار است، اضافه کرد: مطالعه و فرهنگ اساس و زیربنای توسعه است و امسال بن حمایتی خرید کتاب از مبلغ یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان سال گذشته به یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان از تبدیل برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز و استان به یک مطالبه جدی در میان مردم خبر داد و تاکید کرد: تاخیر ١۵ روزه در برگزاری نمایشگاه کتاب با چنان مطالبه ای از سوی فرهنگ دوستان مواجه شد که به زعم ما این نمایشگاه به هیچ وجه تعطیل بردار نیست و باید در سال های آتی با حمایت و پشتیبانی بیشتری برگزار شود.