به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد ابراهیمی در مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر شهرستان اهر، گفت: شهدا و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و تن به ذلت ندادند و امروز دانش آموزان و یادگاران شاهد و ایثارگر برای حفظ امنیت و عزت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستی در سنگرهای علم و دانش بیشتر از گذشته تلاش کنند.

وی تقویت و حفظ سنگر علم و دانش را از جمله مسائل موردتوجه یادگاران شاهد و ایثارگر عنوان کرد و افزود: سیاست و راهبرد دشمن که بر آن سرمایه‌گ ذاری کلانی صورت گرفته جلوگیری از تحصیل، علم‌ آموزی و ترقی جوانان ایرانی به‌ ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر با اشاره به اینکه ایران اسلامی از نظر تولید علم، رتبه دوم در بین ۲۵ کشور جهان و در خاورمیانه نیز بین ۵۷ کشور اسلامی، رتبه نخست را دارد، گفت: برای ما خادمی شهدا و ایثارگران مایه فخر و مباهات است و در عین‌ حال باید بگوییم که ۲۷ درصد نخبگان مراکز علمی و آموزشی کشور ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر شهرستان اهر بسیار خوب و رضایت‌ بخش است، گفت: ۵۰ درصد فرزندان شاهد و ایثارگر شهرستان اهر که در هنرستان شاهد مشغول به تحصیل هستند، در مراسم امروز حضور فعالی دارند.

احمد ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند متعال به ما خادمان شهدا و ایثارگران عنایت کند تا زمینه و شرایط را فراهم کنیم که دانش آموزان از این بهتر تحصیل‌ کرده و به رتبه‌ های برتر علمی دست یابند.