به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در حاشیه بازدید نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی و غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه های خبری شهرستان اهر در خصوص نبود هتل برای مسافران و گردشگران در اهر گفت: اساسا بایستی بخش خصوصی در بحث احداث هتل ورود کند ولی دولت تدبیر و امید نیز با واگذاری زمین، معافیت در پرداخت عوارض شهرداری، ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت هایی از سرمایه گذاران خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه دولت نیز برای احداث هتل یارانه پرداخت می‌ کند، افزود:  از بخش خصوصی و به‌ ویژه اهری‌ های ساکن شهرهای بزرگ و پایتخت و هر شهروند دیگری که خواهان احداث هتل در مناطق گردشگری است، درخواست میکنیم در این بحث ورود کنند و از حمایت های دولت بهره مند شوند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اتمام پروژه بزرگراه اهر – تبریز را از اولویت های دولت عنوان کرد و گفت: در هفته اول آغاز کار در استان از پروژه بزرگراه اهر – تبریز بازدیدی داشتیم که خوشبختانه فعالیت های عمرانی به صورت مستمر در حال پیگیری است و در سفر اخیر به شهرستان ورزقان نیز دوباره این بزرگراه را مورد بررسی قرار دادیم.

دکتر خدابخش در مورد تعطیلی موزه ادب و عرفان شهرستان اهر و بقعه شیخ شهاب‌ الدین اهری نیز گفت: در برنامه های آتی و سفر به شهرستان اهر، سعی خواهیم کرد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با ما همراه باشند تا مشکلات این اثر تاریخی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پایان در خصوص انتقال اشیاء تاریخی موزه ادب و عرفان شهرستان اهر گفت: اگر در شهر اهر موزه و اشیاء تاریخی وجود داشته باشد باید در همان مکان باید در معرض نمایش قرار گیرد.