به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر گفت: میدان جدید دواب اهر در کیلومتر ۵ جاده اهر – کلیبر از امروز (دوشنبه ۱ آبان) شروع به کار کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه میدان دواب فعلی در یک مکان نامناسب و غیربهداشتی قرار گرفته بود و در مجاورت میدان میوه و تره بار نیز قرار داشت، با حمایت دولت تدبیر و امید، در محل مناسب و بهداشتی به بهره برداری رسید.

عابدی در خصوص وضعیت میدان دواب فعلی گفت: میدان دواب فعلی تعطیل خواهد شد و هر خرید و فروشی که در این محل انجام شود، قابل پیگرد قانونی است.

فرماندار اهر افزود: میدان جدید خرید و فروش دام شهرستان اهر توسط سرمایه‌ گذار بخش خصوصی با هزینه بیش از ۴ میلیارد تومان احداث شده است.

وی احداث این میدان را طبق استاندارد های دامپزشکی عنوان کرد و گفت: سرویس‌های بهداشتی، کافه، احداث سوله جهت نگهداری دام‌های سبک و سنگین، تخلیه دام، حوضچه‌ های ضدعفونی خودروهای حامل دام و خود دام، اماکن جداسازی دام‌ های سبک و سنگین، مرکز خدماتی و ایجاد ساختمان استقرار اداره دامپزشکی شهرستان اهر ازجمله امکانات و خدمات در میدان جدید دواب می باشد.

فرماندار اهر در ادامه افزود: موضوع سلامت یکی از مولفه های اساسی هر جامعه می باشد و اگر بخش سلامت جزء اولیت های اساسی یک جامعه قرار نگیرد، آسیب های جدی به آن جامعه وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، اولین اقدام های رئیس جمهور در بخش سلامت بود که امروزه اقدامات بسیار ارزنده ای در بخش سلامت کشور انجام شده و رضایتمندی مردم را نیز کسب نموده است.

سید محمد عابدی در پایان با اشاره به اینک  شهرستان اهر از جمله شهرستان های پیشتاز در زمینه بهداشت و سلامت می باشد، گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، نزدیک به ۱۸۰ میلیارد ریال در زمینه های بهداشت و سلامت این شهرستان هزینه شده است.