اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 11969
سه شنبه - 9 آبان 1396 - 00:20
امام جمعه شهرستان اهر:

کتاب باید بخشی از سبک زندگی مردم باشد

امام جمعه شهرستان اهر گفت: کتاب و کتابخوانی باید بخشی از سبک زندگی مردم باشد.

کتاب باید بخشی از سبک زندگی مردم باشد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌ الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی و غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه های خبری شهرستان اهر ضمن بیان اینکه باید کتاب و کتابخوانی بخشی از سبک زندگی مردم باشد، اظهار کرد: کتاب مسئله‌ ای بسیار مهم و حیاتی است و جوانان باید به این امر توجه ویژه داشته و کتاب و کتابخوانی را وارد سبک زندگی‌ شان بکنند.

وی با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر رواج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، خاطرنشان کرد: ستاد های نماز جمعه مکلفند هر هفته یک کتاب ارزشمند را به نمازخوانان ارائه و معرفی کنند تا فرهنگ مطالعه از این طریق رشد یابد.

امام جمعه اهر ضمن اعلام اینکه از استانداردهای جهانی مطالعه خیلی فاصله داریم، افزود: نمایشگاه‌ های کتاب یکی از راه‌ های افزایش میزان مطالعه در جامعه است و مردم می‌ توانند در این نمایشگاه با تازه‌ های کتاب آشنا شوند و همزمان از تسهیلات و تخفیفات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

حجت‌ الاسلام حاجی زاده با اشاره به مقوله‌ تولید کتاب گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران تولید علم از جایگاه والایی برخوردار است که بایستی جوانان و دانشمندان جامعه‌ی ما سعی کنند به جای افتخار به عملکرد گذشتگان خود، در تولید علم و کتاب مفید نقش داشته باشند.

وی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی نیز گفت: اطلاع‌ رسانی و آگاهی‌ بخشی که توسط رسانه‌ ها انجام می‌ شود، نعمت بزرگی است و باید اهالی رسانه با هدف الهی و خالصانه در این زمینه عمل کنند و وحدت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان اهر در پایان ضمن اعلام اینکه بایستی فرهنگ و معنویات جامعه را زیاد کنیم، گفت: وحدت رسانه های شهرستان اهر باید الگوی سایر شهرستان ها باشد که این کار الهی و قدم برداشتن در راه خدا است.