اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 11986
سه شنبه - 9 آبان 1396 - 16:25
فرماندار شهرستان اهر:

حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان، نشان از اتحاد جامعه است

فرماندار شهرستان اهر گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، نشان از اتحاد، وحدت و همدلی آحاد مختلف جامعه است.

حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان، نشان از اتحاد جامعه است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در ششمسن جلسه شورای اداری سال ۱۳۹۶ شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، نشان از اتحاد، وحدت و همدلی آحاد مختلف جامعه است، گفت:  برنامه‌ ریزی‌ های گسترده‌ ای برای حضور مردم در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در کشور و شهرستان اهر انجام‌ شده که حضور مسئولان و کارکنان ادارات در کنار مردم باعث ایجاد اتحاد بیشتر در بین آحاد مختلف جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان اهر در این نمایشگاه که در روز های گذشته در مرکز استان برگزار شد خوش درخشیدند و نام شهرستان اهر را پرآوازه کردند.

فرماندار اهر افزود: اکثر مسئولان شهرستانی و استانی از غرفه ویژ] مطبوعات و پایگاه های خبری شهرستان اهر بازدید کردند که این امر نشان از اهمیت و جایگاه رسانه و مطبوعات در شهرستان اهر و استان می باشد.

محمودی در ادامه ضمن تشکر از عوامل برگزاری غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه های خبری شهرستان اهر، افزود: از فرد عزیزانی که بدون هیچ چشم‌ داشتی در راستای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه تلاش و کوشش می‌ کنند، از طرف شورای اداری شهرستان قدردانی و سپاسگزاری می‌ نمایم.

وی همچنین در ادامه با ذکر اینکه در روز پنجشنبه، همایش منطقه‌ ای توسعه پایدار در شهرستان اهر برگزار می‌ شود، گفت: دانشگاه پیام نور واحد اهر متولی این همایش است  و مقالات ارسال شده به این همایش نشان‌ دهنده ظرفیت‌ های بالای شهرستان در حوزه پیشرفت و توسعه می باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر در خصوص هفته پدافند غیرعامل نیز گفت: مهم ترین نیازمندی و ضرورت کشور توجه به پدافند غیرعامل است که تمامی دستگاه ها، پروژه ها و نهادها حتماً باید از پیوست پدافند غیرعامل برخوردار باشند و این امر به نوعی حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور خواهد بود.

این مقام مسئول مصون‌ سازی، خودباوری، خوداتکایی و به‌ نوعی اقتدار علمی را از مهم‌ ترین رویکردهای پدافند غیرعامل دانست و گفت: حصول اطمینان از مصونیت کشور با آمادگی کامل دستگاه‌ ها و نهادها میسر می شد که در مقابل تهدیدات سایبری و زیستی با استحکام‌ بخشی ساختارهای زیربنایی مقاومت و مقابله کنند.

وی بحث امداد و نجات را از دیگر مأموریت‌ های پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: بحث امداد و نجات از دیگر مأموریت‌ های پدافند غیرعامل بوده که انتظار داریم با هماهنگی‌ ها و تعامل بین دستگاه‌ های امدادرسان و امدادگر در آستانه فصل زمستان آمادگی خود را حفظ کنند.

محمودی در ادامه با اشاره به انتصاب برخی از کارمندان فرمانداری شهرستان اهر به پست‌ های اداره برنامه‌ ریزی، سیاسی و انتظامی و ستاد جذب سرمایه‌ گذار، گفت: بهمن قلیپور به‌ عنوان رئیس اداره سیاسی و انتظامی، مجتبی نظری به‌ عنوان رئیس اداره برنامه‌ ریزی و امور اقتصادی و سرمایه‌ گذاری و یعقوب نیک کام نیز به‌ عنوان دبیر ستاد سرمایه‌ گذاری منصوب شده‌ اند که تمامی دستگاه‌ ها مکف اند با ادارات زیر مجموعه فرمانداری همچون برنامه‌ ریزی و سرمایه‌ گذاری همکاری داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سه قطعه در حال احداث است، گفت: خوشبختانه در طول خدمت دولت تدبیر و امید، روند احداث بزرگراه اهر – تبریز سرعت گرفته و تمامی دستگاه‌ های اجرایی استان و شهرستان برای تکمیل این بزرگراه بسیج شده‌ اند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با انتقاد از نیمه‌ تمام ماندن و مشکل‌ دار بودن نزدیک به ۱۳۰ واحد مسکن مهر در اهر، بیان داشت: انتظار داریم اداره تعاون و اداره راه و شهرسازی که متولی مسکن های مهر هستند، به مشکلات آنان رسیدگی کنند.