به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌ الاسلام محمدعلی نظری در ششمسن جلسه شورای اداری سال ۱۳۹۶ شهرستان اهر از افتتاح دفتر خدمات قضایی شهرستان اهر در آینده‌ ای نزدیک خبر داد و گفت: دفتر خدمات قضایی شهرستان اهر به‌ زودی راه‌ اندازی خواهد شد که مزیت‌ های راه‌ اندازی آن، تسهیل در رسیدگی به پرونده‌ های قضایی و خدمات قضایی است.

وی با بیان اینکه امنیت مردم و جامعه برای ما مهم و حائز اهمیت است، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه زمانی محقق می‌ شود که امنیت و آرامش در جامعه تأمین شود و با همکاری و هماهنگی‌ های بین مسئولین ارشد، قضایی، امنیتی و نظامی اهر، این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان‌ های امن آذربایجان شرقی محسوب می‌ شود.

رئیس دادگستری اهر در ادامه ضمن اعلام اینکه دستگاه قضایی در تمامی موضوعات مخصوصاً پدافند غیرعامل نقش مؤثری دارد، افزود: پیشگیری از وقوع جرائم، امر به‌ معروف و نهی از منکر و عمل کردن به توصیه‌ های دین مبین اسلام جز موارد پدافند غیرعامل است که از این سیاست می‌ت وان برای پیشگیری از حوادث غیر مترقبه نیز استفاده کرد.

حجت‌ الاسلام نظری تکریم ارباب‌ رجوع را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان و کارمندان حقوق می گیرند که برای مردم خدمت گذاری کنند، امور مردم را در اسرع وقت انجام دهند و به امروز و فردا موکول نکنند.

وی همچنین با ذکر اینکه هیچ اداره و نهادی غیر از دستور قضایی نمی‌ تواند کسی را به دلیل پرونده‌ های قضایی دعوت و یا احضار کند، گفت: به لطف خداوند مدت‌ زمان رسیدگی به پرونده‌ های قضایی در دادگستری شهرستان اهر به ۲۰ الی ۳۰ روز کاهش‌ یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ضمن اینکه از شهروندان خواست تا در سامانه ثنا ثبت‌ نام کنند، بیان داشت:  یکی از مزیت‌ های سامانه ثنا این است که کسی از داشتن پرونده با خبر نمی‌ شود و اگر در هر جای ایران از کسی شکایتی شود از طریق همین سامانه مطلع خواهد شد.

حجت‌ الاسلام محمدعلی نظری در پایان دفاع از حقوق اداره و سازمان را از وظایف معاونین حقوقی ادارات و سازمان‌ ها عنوان کرد و گفت: متأسفانه گاهاً به دلیل عدم حضور یا کم‌ توجهی مسئولین دایره حقوقی ادارات، موجب می‌شود تا اداره و یا سازمان محکوم شود که توصیه می‌ کنیم نمایندگان حقوقی ادارات فعالیت بیشتری در این خصوص داشته باشند.رئیس دادگستری