به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در دیدار با مدیرعامل شهرک‌ های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شده است، گفت: با توجه به اینکه پروژه احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر با پیگیری ‌های نماینده مردم شریف شهرستان های اهر و هریس آغاز شده، برای تسریع در روند امور اداری این کارخانه نیازمند همکاری مسئولین استانی نیز هستیم.

وی با اشاره به مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی مستر در شهرک صنعتی اهر، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده ‌ای که واحدهای تولیدی و صنعتی با آن مواجه‌ اند، نبود راه دسترسی مناسب به شهرک صنعتی اهر است.

فرماندار اهر در ادامه با اعلام اینکه خودروهایی که به شهرک صنعتی شهرستان اهر تردد می ‌کنند نیز با مشکلاتی مواجه هستند،افزود: به گفته صاحبان واحدها خودروهای مراجعین در حین تردد در جاده که قصد ورود که به شهرک صنعتی را دارند، یا جریمه می ‌شوند و یا باید مصافتی را طی کنند که برای واحدهای تولیدی و صنعتی گاهاً مشکل ‌ساز می ‌شود و امیدواریم با همفکری و انجام برخی تمهیدات بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

محمودی همچنین بر لزوم ساماندهی ورودی شهرک صنعتی اهر نیز تأکید کرد و گفت: ورودی شهرک صنعتی اهر که به بزرگراه اهر – تبریز منتهی می ‌شود، زمانی اصلاح خواهد شد که تقاطع و یا زیرگذری برای عبور و مرور خودروهای سبک و سنگین احداث شود.

وی یکی دیگر از نیازهای شهرک صنعتی شهرستان اهر را ایجاد شبکه تصفیه‌ خانه فاضلاب ذکر کرد و افزود: با توجه به تعداد بالای واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک، اکنون نیاز به احداث شبکه تصفیه‌ خانه فاضلاب داریم که با ایجاد این شبکه بخشی از مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان را مرتفع می‌کند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه برخی از روستاها و دهستان ‌های شهرستان اهر مستعد برای ایجاد نواحی صنعتی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از روستاها از نظر تولیدی و اقتصادی ظرفیت‌های بالقوه‌ ای دارند، ایجاد نواحی صنعتی روستایی در روستاهای مستعد نه ‌تنها در رونق تولید را در پی دارد، بلکه با این ظرفیت می‌ توان قدم‌ های ارزشمندی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برداشت.