اجتماعی » اخبار شهرستان
کد خبر : 12087
پنجشنبه - 11 آبان 1396 - 00:05
رئیس اداره ثبت‌ احوال شهرستان اهر:

ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر برای کارت ملی هوشمند در سال جاری

رئیس اداره ثبت‌ احوال شهرستان اهر گفت: در طول هفت‌ ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۳۶۹ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت‌ نام کرده‌ اند.

ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر برای کارت ملی هوشمند در سال جاری

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابراهیم نیک نظر در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با اشاره به اینکه در طول هفت‌ ماه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۳۶۹ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت‌ نام کرده‌ اند، گفت: تاکنون در شهرستان اهر ۱۹ هزار و ۱۱۴ فقره کارت هوشمند ملی را دریافت کرده‌ ایم که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۷۷ فقره تحویل مردم داده شده است.

وی در ادامه یکی از وظایف ثبت‌ احوال را ثبت و انتظار آمار وقایع حیاتی عنوان و اظهار کرد: دولت اکنون بیش از هر زمان گذشته به بروز بودن آمار وقایع حیاتی مصمم بوده و بر افزایش ثبت وقایع حیاتی تأکید دارد.

رئیس اداره ثبت‌ احوال اهر با اشاره به اینکه درصد ثبت وقایع حیاتی هرسال نسبت به سال‌ های گذشته افزایش می‌ یابد، افزود: آذربایجان شرقی در خصوص ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی طی سال‌ های اخیر رتبه‌ های برتر کشور را به خود اختصاص داده و سال گذشته نیز طبق اعلام سازمان ثبت‌ احوال، استان آذربایجان شرقی بیش‌ از حد انتظار وقایع حیاتی را در مهلت قانونی ثبت کرده است.

نیک نظر ادامه داد: ۹۹٫۶ درصد ولادت‌ ها و ۹۸٫۸ درصد فوت‌ها در آذربایجان شرقی در مهلت قانونی ثبت‌ شده است و حفظ کردن این آمارها در جای خود اقدامی بسیار سخت است.

وی به آمار ثبت‌ شده وقایع حیاتی شهرستان اهر در طی هفت‌ ماه سال جاری اشاره کرد، بیان داشت: در طول هفت‌ ماهه سال جاری یک هزار و ۵۴۴ واقعه ولادت در شهرستان اهر ثبت‌ شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ واقعه ولادت با ۷٫۳۲ درصد کاهش‌ یافته است.

رئیس اداره ثبت‌ احوال شهرستان اهر نرخ فوت در این شهرستان را ۵٫۱ درصد اعلام کرد و گفت: برخی‌ ها به دلیل قطع نشدن یارانه نقدی نسبت به ثبت فوت بستگان کمی با تأخیر اقدام می‌ کنند، درحالی‌ که عدم ثبت وقایع فوت، هم برای ثبت‌ احوال و هم برای خانواده‌ ها مشکلات حقوقی به وجود می‌ آورد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه در طول هفت‌ ماهه سال جاری ۹۷۱ واقعه ازدواج در شهرستان اهر ثبت‌ شده است، گفت: در بحث ثبت ازدواج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ واقعه معادل ۹٫۴۲ درصد کاهش‌ یافته است.

ابراهیم نیک نظر در پایان از کاهش ۹٫۷۱ درصد طلاق طی هفت‌ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در طول هفت‌ ماه امسال ۱۵۸ مورد طلاق در اهر ثبت‌ شده که این آمار تنها مختص شهرستان اهر بوده بلکه آمار طلاق زوجین شهرستان‌ های منطقه ارسباران را نیز شامل می شود