به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قدیر محمدپور در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه طی هفت‌ ماه نخست سال جاری تنها ۲۶۲ هزار فقره کارت ملی هوشمند صادر و تحویل مردم شده است، گفت: ظرفیت امسال صدور کارت ملی هوشمند را ۹۰۰ فقره قرار داده بودیم که توانسته‌ ایم به هدف‌ گذاری مورد نظر دست‌ بیابیم.

وی با بیان اینکه افزار حائز شرایط کارت ملی هوشمند در استان آذربایجان شرقی ۳ میلیون و ۷۷ نفر است، گفت: کارت ملی هوشمند نهایتاً ظرف دو هفته صادر و به مردم تحویل داده می‌ شود و کمترین زمان نیز ۳ روز است که یعنی در عرض سه روز کارت ملی هوشمند صادر می‌ شود.

معاون اداره کل ثبت احوال استان در ادامه گفت: سازمان ثبت‌ احوال برای ثبت وقایع حیاتی، خانه‌ های بهداشت را جهت اخذ اطلاعات وقایع در اولویت نخست قرار داده و سایر ارگان‌ ها و سازمان‌ های ذیربط را نیز در اولویت‌ های بعدی قرار داده ایم.

محمدپور همچنین از راه‌ اندازی نخستین واحد سیار ارائه خدمات ثبت‌ احوال در آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: تجهیزات واحد سیار ثبت‌ احوال اخیراً اخذ شده و برای اولین بار به‌ صورت پایلوت در استان اجرا خواهد شد.

معاون ثبت‌ احوال آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند و همکاری سازمان‌ ها و ارگان‌ ها با ثبت‌احوال، شناسنامه از رده خارج می‌ شود، گفت: با صدور کارت ملی هوشمند عملاً شناسنامه‌ ها دیگر کارایی نخواهند داشت و با فراهم شدن زیرساخت‌ ها در سازمان‌ ها و ارگان‌ ها، خاتمه استفاده از شناسنامه را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کارت‌ های ملی قدیمی تا پایان امسال کارایی خواهند داشت و از سال آینده برای کارت ملی قدیمی دیگر خدمات ارائه نمی‌ شود، افزود: در طول سال گذشته ۶۸۴ هزار فقره کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقی صادر و به مردم تحویل داده‌ شده است و خوشبختانه بعد از برجام، با خرید دستگاه‌ های چاپ بخش عمده‌ ای از مشکلات در زمینه صدور کارت ملی هوشمند برطرف شد.

قدیر محمدپور در پایان گفت: امسال با اتخاذ تمهیدات لازم ظرفیت صدور کارت ملی هوشمند در آذربایجان شرقی را به سه برابر افزایش داده‌ ایم و تا پایان سال جاری میزان صدور کارت ملی هوشمند را میتوانیم به یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره برسانیم.