به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در اولین همایش منطقه ای توسعه پایدار و بهره وری گفت: یکی از مهم‌ ترین سیاست‌ های دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد زیرساخت‌ ها برای حضور و سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی بوده که یکی از عوامل اصلی توسعه پایدار شهرستان اهر و منطقه ارسباران حضور و سرمایه‌ گذارای توسط بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر مهد فرهنگ، هنر و ادب است، اظهار کرد: همایش منطقه ای توسعه پایدار و بهره وری با هدف شناساندن و شناسایی توانمندی‌ های شهرستان اهر و منطقه ارسباران و گردهمایی صاحب نظران و تبادل‌ نظر در راستای توسعه شهرستان است.

فرماندار اهر ادامه داد: توسعه پایدار امروز به معنی توسعه و پیشرفت نسل حاضر با حفظ منابع در جهت توسعه نسل آینده معنی و مفهوم پیدا می‌ کند.

محمودی افزود: مهم‌ ترین اهداف و آرزوی ملت‌ ها، ممالک و حکومت‌ ها این است که یک زندگی مرفه و توأم با آرامش برای مردمان خود مهیا کنند که این نیز در گرو توسعه پایدار مناطق و همان کشورهاست.

وی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌ عنوان شعار سال جاری انتخاب‌ شده را از مهم‌ ترین محورهای همایش توسعه پایدار و بهره‌ وری عنوان کرد و گفت: منظور از محور قرار دادن شعار سال در این همایش بحث و بررسی نقاط ضعف و قوت بوده که در همایش توسعه پایدار بیش از هر چیزی مورد توجه است.

فرماندار شهرستان اهر با بیان اینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران در حوزه معادن ظرفیت‌ های بسیاری دارد، بیان داشت: یکی از محورهای توسعه شهرستان اهر در حوزه معادن است که اگر بتوانیم از ظرفیت معدنی برای توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال استفاده کنیم، یقیناً خواهیم توانست در تحقق شعار سال عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری یکی از ارکان توسعه اقتصادی هر کشور است، گفت: اگر بخواهیم شهرستان، استان و کشور در تمامی بخش‌ ها با توسعه همراه شود، باید به صنعت گردشگری نیز توجه ویژه‌ ای داشته باشیم.

رئیس همایش منطقه‌ ای توسعه پایدار و بهره‌ وری، صنعت گردشگری را یک صادرات نامرئی ذکر کرد و افزود: صنعت گردشگری برای هر منطقه و کشوری ارزش‌ افزوده ایجاد می‌ کند که خوشبختانه شهرستان اهر این ظرفیت را دارد تا یک اراده جمعی بتوانیم پتانسیل‌ های بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم.

محمودی در پایان با اشاره به اینکه همه وظیفه‌ داریم برای تحقق اهداف و سیاست‌ های دولت تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید،  ایجاد زیرساخت‌ برای حضور و سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی است که در این راستا همهی دستگاه‌ ها موظف‌ اند تا موانع پیش روی سرمای ه‌گذاران را از رو برداشته و سخت‌گیری نکنند.