به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت‌ اله عبدالهی در اولین همایش منطقه ای توسعه پایدار و بهره‌ وری با بیان اینکه کاهش جمعیت روستایی نتیجه افزایش فاصله طبقاتی در جامعه است، گفت: اگر به روستایی توجه می‌ شد و مشکلاتشان حل می‌ شد، جمعیت روستاها کاهش نمی‌ یافت و این یعنی کم‌ توجهی به برقراری عدالت و افزایش فاصله طبقاتی در جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از محورهای توسعه پایدار برقراری عدالت است که متاسفانه آمارها نشان می‌ دهد جمعیت روستایی در شهرستان اهر رو به کاهش بوده و بر خلاف آن جمعیت شهری و مهاجرت نیز افزایش می‌ یابد.

نماینده مردم اهر و هریس با اشاره به اینکه در توسعه پایدار علی‌ الخصوص حوزه آب و محیط‌ زیست برای نسل‌ های آینده مشکلات زیادی به وجود آمده است، افزود: توسعه پایدار زمانی به‌ جایگاه خود دست می‌ یابد که کیفیت آموزشی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

عبدالهی در پایان با تأکید بر اینکه اگر در احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر تعلل صورت گیرد، ساکت نمی‌ نشینم، گفت: با احداث این کارخانه، ضمن سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی، برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌ زایی خواهد شد که بایستی احداث و عملیات اجرایی آن تسریع شود.