به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدرسه ۱۲ کلاسه معلمان فداکار به مساحت یک هزار و ۷۲۵ مترمربع و با صرف اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در شهرک شیخ شهاب الدین اهری افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر در این مراسم اظهار داشت: مدرسه معلمان فداکار در سال ۸۷ کلنگ زنی شده بود ولی تا سال گذشته تنها فونداسیون این مدرسه احداث‌ شده بود که عملیات عمرانی این مدرسه از سال گذشته تاکنون سرعت گرفته و امروز نیز شاهد افتتاح آن هستیم.

جعفر شجاعی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز شهرستان اهر در تهران، افزود: نتیجه‌ ای توانستیم از جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز بگیریم این بود که خیرین، متعهد به احداث ۲۱ مدرسه شهری و روستایی در شهرستان اهر شدند و ادامه مراحل احداث مدرسه معلمان فداکار نیز از عنایات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بود.

وی ادامه داد: در طول هفته بسیج دانش‌ آموزی سه باب مدرسه اعم از مدرسه شش کلاسه روستای سراجه لو، مدرسه یک کلاسه روستای دهستان و اکنون به پاسداشت یاد و خاطره ۵ معلم که بر اثر سانحه رانندگی جان خود در جاده اهر – تبریز از دست دادند، مدرسه ۱۲ کلاسه ای در شهرک شیخ شهاب‌ الدین اهری به نام معلمان فداکار مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شجاعی در پایان با تأکید بر اینکه شهرستان اهر ۳۵ مدرسه کانکسی در روستاها دارد، خاطرنشان کرد: امسال به حول قوه الهی با تبدیل ۱۲ مدرسه کانکسی در روستاها به مدارس یک کلاسه و دو کلاسه بخشی از مشکلات مدارس روستاها مرتفع می‌ شود.