مرتضی آبدار در گفتگو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) با اعلام اینکه تمامی آثار تاریخی موزه ادب و عرفان شهرستان اهر در انبار امن استان آذربایجان شرقی نگهه داری می شود، گفت: قانوناً اشیاء و اموالی که به اسم موزه‌ ای ثبت‌ شده است را نمی توان به موزه دیگری انتقال داد.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقتی اقدام به مرمت موزه ای می کند، اشیای آن را در انبار امن برای حفظ سلامت آنها نگه داری می کند و پس از اتمام مرمت موزه‌ دوباره به محل اصلی خود بازگردانده می‌ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مورد مرمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری نیز گفت: مرمت سقف بقعه شیخ شهاب‌ الدین محمود اهری یکی از پروژه‌ های مهم سازمان در استان است که خوشبختانه با همکاری دانشگاه هنر اسلامی در حال انجام است.

آبدار در خصوص زمان اتمام مرمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری و بازگشایی تنها موزه ادب و عرفان کشور گفت:  انشالله در تلاشیم هر چه سریع‌ تر مرمت این بنای تاریخی را با تلاش مرمت کاران و همکاری مردم به اتمام برسانیم تا امکان بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر نیز فراهم شود.

وی افزود: اینجانب به عنوان یکی از مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از مردم اهر عذرخواهی می‌ کنم که نتوانستیم به‌ موقع مرمت بقعه شیخ شهاب‌ الدین محمود اهری را به اتمام برسانیم.

آبدار در مورد استفاده از سیمان در مرمت بقعه شیخ شهاب الدین که گفته می شود خارج از اصول مرمت چنین بنایی است، گفت: این بنا با بررسی دانشگاه هنر اسلامی و متخصصین و مطابق نظر شورای فنی مرمت شده است و ماده استفاده‌ شده در بقعه از جنس نانو است که برای حفظ سلامت و مقاومت آن در مقابل زمین‌ لرزه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه یکی از پروسه‌ های مطرح و اصلی در تبریز ۲۰۱۸ پایان یافتن پروژه بزرگراه اهر – تبریز می‌ باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم از پتانسیل‌ های غنی شهرستان اهر در زمینه گردشگری در راستای تبریز ۲۰۱۸ با ارائه خدمات قابل قبول به گردشگران استفاده کنیم.