به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر رحیم شهرتی‌ فر در دیدار با تعدادی از شهروندان ارسبارانی، اصلی ترین دلیل عدم توسعه مناطق در کشورمان را بی توجهی به مسائل فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: دولت وظیفه دارد زیرساخت های مربوط به بحث های فرهنگی و اجتماعی را محیا سازد و انتظار داریم کسانی که در این امورات اثرگذاری دارند، دولت را یاری کنند.

وی در ادامه یکی از مهمترین مشکل کشور را معضل بیکاری جوانان ذکر کرد و افزود: هر چند نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی نزدیک به ۱۱ درصد بوده ولی وضعیت بیکاری در این استان نسبت به سایر استان ها بهتر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر جمعیت ششمین استان کشور محسوب می شود، تاکید کرد: مهاجرت مردم تنها مختص به شهرستان اهر یا منطقه ارسباران نیست، بلکه در تمامی شهرستان های استان آذربایجان شرقی شاهد این موارد هستیم.

دکتر شهرتی فر بیان کرد: شهرستان اهر مرکز منطقه ارسباران بوده و در استان آذربایجان شرقی شهرستانی مهم، استراتژیک و تاثیر گذار می باشد که تاثیرگذاری این شهرستان برگرفته از نیروی انسانی تربیت یافته از دامن همان منطقه است،

وی ضمن اعلام اینکه بیشترین ساکنین تبریز و مدیران دستگاه ها فرزندان خلف ارسبارانی هستند، گفت: بایستی اهری ها و ارسبارانی های مقیم شهر های دیگر، در هر منصبی که هستند برای منطقه و شهرستان خود نگاه ویژه ای داشته باشند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی مهاجرت اشخاص و نخبگان را به نفع کلان شهرها و به ضرر شهرهای کوچک و روستاها عنوان کرد و افزود: برای اینکه از جا به جایی ثروت و نیروی انسانی جلوگیری کنیم، باید شایسته سالاری را در مناطق، شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی محقق کنیم و مسئولینی انتخاب کنیم که نهایت تلاش و کوشش خود را برای خدمت به مردم به کار خواهد گرفت.

وی در ادامه، تشکیل کانون ارسبارانی های مقیم تبریز را از پتانسیل های منطقه عنوان کرد و گفت: از اعضا و مدیرعامل کانون ارسبارانی های مقیم تبریز درخواست می کنیم تا با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی و ارسبارانی های مسئول دستگاه های مختلف، برای توسعه شهرستان اهر و ارسباران اقدامی عملی انجام دهند.

دکتر رحیم شهرتی‌ فر در پایان با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرده اند از بانوان در پست های مدیریتی نیز به کارگیری شود، خاطرنشان کرد: از اینکه بانوان اهری در فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور فعالی دارند، بسیار خرسندیم و امیدواریم حداقل در صورت امکان مسئولان و فرمانداران، مدیرانی از میان بانوان انتخاب کنند.