به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی ربیعی در نشست مشترک اعضای کارگروه اشتغال، تشکل‌ های کارگری و کارفرمایی، تعاون گران، خیران بهزیستی و فرمانداران استان گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی وارد بازار کار می‌ شوند و معتقدم که این استان ظرفیت افزایش دوبرابری این آمار را دارد.

وی با بیان اینکه وزارت کار ارتباط نزدیک و ملموسی با مردم جامعه دارد، گفت: برای حل مشکلات جامعه باید راهکار عملی ارائه شود و مشارکت نزدیک و رو در رو با مردم از ضروریات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت اشتغال در کشور، یاد آور شد: پیشی گرفتن تقاضای کار بر عرضه‌ نیروی کار از جمله مواردی است که در کشور نیاز به بررسی دارد و باید توجه داشت که روحیات و تفکرات نیروی کار دهه شصتی با دوره‌ های قبل‌ تر از آن تفاوت دارد و در کل نیاز به ساختارهای مدونی داریم تا بتوانیم مسائل موجود در جامعه را حل کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه نسبت به ظرفیت اقتصادی ایران، تاکنون خوب عمل شده است، افزود: در این موضوع ما کم‌ کاری نکرده‌ایم و با تمام تلاش از ظرفیت‌ های کشور استفاده می‌ کنیم که البته در این مسیر باید همه‌ امکانات و ابزارهایمان را در اختیار اشتغال بگذاریم تا شاهد تثبیت شغل و ایجاد شغل جدید باشیم.

وی در خصوص برنامه‌ های وزارت کار برای بی‌ سوادان استان، گفت: برای آموزش نیروی بی‌سواد کمتر از ۵۰ سال در استان هم برنامه‌ای داریم و در این مسیر آموزش فنی و حرفه‌ای نیز می‌تواند کمک رسان باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه سن بازنشستگی به ۴۵ سال رسیده است، بیان کرد: متاسفانه در این چند سال گذشته به سمت بدهی‌ های انباشته در صندوق‌ ها حرکت کرده‌ ایم که این موضوع نیاز به بررسی ویژه از سوی مراجع ذیربط دارد.