اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار ایران و جهان
کد خبر : 12408
سه شنبه - 16 آبان 1396 - 19:11
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سالانه ۲۰ هزار نفر در استان وارد بازار کار می‌ شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گغت: سالانه ۲۰ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی وارد بازارکار می‌ شوند.

سالانه ۲۰ هزار نفر در استان وارد بازار کار می‌ شوند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی ربیعی در نشست مشترک اعضای کارگروه اشتغال، تشکل‌ های کارگری و کارفرمایی، تعاون گران، خیران بهزیستی و فرمانداران استان گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی وارد بازار کار می‌ شوند و معتقدم که این استان ظرفیت افزایش دوبرابری این آمار را دارد.

وی با بیان اینکه وزارت کار ارتباط نزدیک و ملموسی با مردم جامعه دارد، گفت: برای حل مشکلات جامعه باید راهکار عملی ارائه شود و مشارکت نزدیک و رو در رو با مردم از ضروریات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت اشتغال در کشور، یاد آور شد: پیشی گرفتن تقاضای کار بر عرضه‌ نیروی کار از جمله مواردی است که در کشور نیاز به بررسی دارد و باید توجه داشت که روحیات و تفکرات نیروی کار دهه شصتی با دوره‌ های قبل‌ تر از آن تفاوت دارد و در کل نیاز به ساختارهای مدونی داریم تا بتوانیم مسائل موجود در جامعه را حل کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه نسبت به ظرفیت اقتصادی ایران، تاکنون خوب عمل شده است، افزود: در این موضوع ما کم‌ کاری نکرده‌ایم و با تمام تلاش از ظرفیت‌ های کشور استفاده می‌ کنیم که البته در این مسیر باید همه‌ امکانات و ابزارهایمان را در اختیار اشتغال بگذاریم تا شاهد تثبیت شغل و ایجاد شغل جدید باشیم.

وی در خصوص برنامه‌ های وزارت کار برای بی‌ سوادان استان، گفت: برای آموزش نیروی بی‌سواد کمتر از ۵۰ سال در استان هم برنامه‌ای داریم و در این مسیر آموزش فنی و حرفه‌ای نیز می‌تواند کمک رسان باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه سن بازنشستگی به ۴۵ سال رسیده است، بیان کرد: متاسفانه در این چند سال گذشته به سمت بدهی‌ های انباشته در صندوق‌ ها حرکت کرده‌ ایم که این موضوع نیاز به بررسی ویژه از سوی مراجع ذیربط دارد.