به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جلسه کمیسیون مقابله و پیشگیری از سرقت بر مشارکت و آگاه سازی مردم در خصوص نگهداری درست از اموال خود تاکید کرد و گفت: ایجاد گشت های ویژه در مناطق حاشیه شهرها و روستاهای حومه برای جلوگیری از سرقت تجهیزات برقی و مخابراتی ضروری است.

وی با اشاره به سرقت مصالح و تجهیزات ساختمانی رها شده در خیابان ها و برخی طرح های عمرانی، گفت: شهرداری ها و سایر ادارات و ارگان های مرتبط با مسائل عمرانی با گماردن نگهبان در حفظ تجهیزات و مصالح اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرماندار هریس نصب دوربین در میدان های اصلی و ورودی شهرها را ضروری دانست و ادامه داد: با نصب و افزایش دوربین های کنترل ترافیک در برخی خیابان ها و میادین شهرهای شهرستان می توان جلوی بسیاری از سوء استفاده ها و سرقت ها را گرفت و مانع از ادامه آنها شد.

تقویمی با بیان اینکه اقدامات ایمنی اتخاذ شده توسط اصناف و کسبه کافی نیست، گفت: اصناف، کسبه و بازاریان باید نسبت به نصب دوربین مدار بسته و استعلام افراد بکارگرفته شده در واحد خود حساسیت بیشتری نشان دهند.

فرماندار هریس در پایان از مسئولان ادارات برق و مخابرات هم خواست تا با گماردن گشت های ویژه در مناطق حاشیه شهر و روستاهای حومه از سرقت تجهیزات انتقال برق و مخابرات جلوگیری کنند.