اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 12411
سه شنبه - 16 آبان 1396 - 19:17
فرماندار شهرستان هریس:

کاهش ۱۷ درصدی سرقت در شهرستان هریس

فرماندار هریس از کاهش ۱۷ درصدی سرقت و افزایش ۲ درصدی کشفیات در این شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش ۱۷ درصدی سرقت در شهرستان هریس

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جلسه کمیسیون مقابله و پیشگیری از سرقت بر مشارکت و آگاه سازی مردم در خصوص نگهداری درست از اموال خود تاکید کرد و گفت: ایجاد گشت های ویژه در مناطق حاشیه شهرها و روستاهای حومه برای جلوگیری از سرقت تجهیزات برقی و مخابراتی ضروری است.

وی با اشاره به سرقت مصالح و تجهیزات ساختمانی رها شده در خیابان ها و برخی طرح های عمرانی، گفت: شهرداری ها و سایر ادارات و ارگان های مرتبط با مسائل عمرانی با گماردن نگهبان در حفظ تجهیزات و مصالح اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرماندار هریس نصب دوربین در میدان های اصلی و ورودی شهرها را ضروری دانست و ادامه داد: با نصب و افزایش دوربین های کنترل ترافیک در برخی خیابان ها و میادین شهرهای شهرستان می توان جلوی بسیاری از سوء استفاده ها و سرقت ها را گرفت و مانع از ادامه آنها شد.

تقویمی با بیان اینکه اقدامات ایمنی اتخاذ شده توسط اصناف و کسبه کافی نیست، گفت: اصناف، کسبه و بازاریان باید نسبت به نصب دوربین مدار بسته و استعلام افراد بکارگرفته شده در واحد خود حساسیت بیشتری نشان دهند.

فرماندار هریس در پایان از مسئولان ادارات برق و مخابرات هم خواست تا با گماردن گشت های ویژه در مناطق حاشیه شهر و روستاهای حومه از سرقت تجهیزات انتقال برق و مخابرات جلوگیری کنند.