به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست مشترک با بانوان فعال عرصه‌ های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر ضمن بیان اینکه بایستی در کنار آموزشگاه ها، نمایشگاه دائمی صنایع‌ دستی نیز برای حمایت از تولیدات بانوان این شهرستان ایجاد شود، گفت: در راستای حمایت از تولیدات صنایع‌ دستی مانند ورنی و فرش، طبق قراردادی که با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان شرقی منعقد شده، این سازمان متعهد شد که در ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌ دستی در شهرستان اهر همکاری داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم صادرات ورنی شهرستان اهر، افزود: ورنی‌ هایی که در شهر و روستاهای شهرستان بافته می‌ شوند، متناسب با نیازهای روز جامعه نیست که در این راستا مقرر شده آموزشگاهی تحت مدیریت اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان اهر برای آموزش فعالان این حوزه ایجاد شود.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه گفت: ورنی یکی از برندهای شهرستان اهر در حوزه صنایع‌ دستی است که این شهرستان را به‌ پایتخت ورنی تبدیل کرده ولی اگر بخواهیم رونقی در تولید و صادرات این صنایع‌ دستی منحصر به‌ فرد ایجاد شود، باید در طرح و رنگ‌ بندی که متناسب با نیازهای روز باشد، تجدید نظر کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه حضور فعال بانوان در عرصه های اجتماعی، زمینه‌ ساز هدف‌ دار شدن برنامه‌ های بانوان است، اظهار کرد: مشارکت بیشتر زنان در عرصه‌ های مختلف، نشاط و پویایی اجتماعی در جامعه به وجود می‌ آورد.

وی حضور زنان در عرصه‌ های اجتماعی را تأثیر گذار عنوان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید تلاش می‌ کند تا حضور بانوان در جامعه فعال باشد و از ظرفیت‌ های آنها در پست‌ های مدیریتی نیز استفاده شود.

فرماندار شهرستان اهر در پایان سخنان خود بر توانمندسازی زنان روستایی تأکید کرد و خاطر نان کرد: با توجه به شعار سال، همه اقشار به‌ ویژه زنان و مردان روستایی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می‌ توانند نقش بسزایی داشته باشند که یکی از راهکارها توانمند سازی زنان روستایی است.