به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر بهبود جعفری در نخستین جلسه شورای اسلامی شهرستان اهر گفت: عضو شورای اسلامی شهرستان اهر گفت: برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ ها و رسیدگی به مشکلات شهرستان اهر، باید اتاق فکر شورای اسلامی شهرستان را تشکیل دهیم و و در کنار آن نیز، کارگروه‌ های تخصصی نیز با حضور متخصصان و پیکشوتان حوزه های مختلف تشکیل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اولوبت کاری ما حل مشکلات شهرستان اعم از شهر و روستاهاست، باید سعی کنیم حداقل فرماندار و یا نماینده وی در جلسات شورای شهرستان حضور داشته باشند.

نماینده شهرستان اهر در شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اکثر معضلات و مشکلات شهری و روستایی با تعامل و همکاری حل می‌ شود، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ۳ الی ۴ هزار نفر از طریق میدان دوآب مایحتاج خانواده خود را تأمین می‌کنن، بحث حل معضلات میدان دوآب از جمله اولویت‌ هایی است که در دستور کار شورای شهر و شهرستان قرار گرفته است.

دکتر جعفری در ادامه بر لزوم ایجاد کشتارگاه صنعتی در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: شهرستان اهر با داشتن صدها هزار رأس دام زنده، پتانسیل های زیادی در صنایع وابسته به دام را دارد که می‌ توان با ایجاد کشتارگاه های صنعتی و صنایع جنبی از خروج دام زنده از شهرستان اهر جلوگیری شود زمینه اشتغال برای جوانان بیکار نیز فراهم گردد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان اهر در رویداد تبریز ۲۰۱۸ به‌ عنوان محور گردشگری قرار گرفته است، ابراز داشت: پارک جنگلی فندقلو، کمپ گردشگری سد ستارخان و تالاب یوسفلو با ایجاد زیرساخت‌ ها و بسترهای لازم، ظرفیت بالقوه‌ ای در جذب گردشگر و تبریز ۲۰۱۸ خواهند داشت که با همکاری مسئولان ذیربط میتوانیم گردشگران را در این شهرستان جذب کنیم.

عضو شورای اسلامی شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه انباشت زباله‌ ها و عدم دفع اصولی، محیط‌ زیست را تهدید می‌ کند، تصریح کرد: یکی از راه‌ هایی که می‌ توان تهدید زیست‌ محیطی را در رابطه با دفع زباله انجام داد، راه‌ اندازی مجدد کارخانه کمپوست زباله است که از نیاز های ضروری شهرستان اهر به شمار می رود.