حسین دوستی آیین افتتاح نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان ضمن انتقاد از مسئولانی که در حوزه های فرهنگی با اصحاب فرهنگ و هنر مشورت نمی کنند، گفت: مطالعه و معرفی کتاب‌ های نویسندگان گامی ارزشمند در راستای حمایت از نویسندگان اهری است که امیدواریم ادارات دولتی و غیردولتی با خرید حداقل یک جلد کتاب از نویسندگان اهری و گذاشتن در کتابخانه ادارات، از آنان حمایت کنند.

وی افزود: شعار هفته کتاب و کتاب‌ خوانی امسال با عنوان ” آینده‌ ای روشن با خانواده‌ ای کتابخوان” شروع‌ شده ولی متأسفانه‌ تنها حضور جمع انگشت‌ شمار فعالان فرهنگی و نویسندگان در نخستین برنامه هفته کتاب و کتاب‌ خوانی برازنده نیست.

نویسنده و پژوهشگر اهری با اشاره به اینکه عقبه فرهنگی منطقه ارسباران و شهرستان اهر به‌ قدری غنی است که نمی‌ توان به این‌ گونه مراسم‌ ها خود را قانع کنیم، گفت: شأن و منزلت نویسندگان، اصحاب فرهنگ و هنر و پژوهشگران به‌ قدری والاست که هیچ‌ وقت این مراسمات نمی‌ تواند شأن آن‌ ها را تبیین، تفسیر و اداء کند.

دوستی در پایان با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر هنوز با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه اصلی خود نرسیده اند، گفت: مطمعنا جامعه‌ ای که مسئولان آن مشاور فرهنگی نداشته باشند، پیشرفت نمی‌ کند و درجا خواهد زد.