اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 12878
جمعه - 26 آبان 1396 - 01:42
فرماندار شهرستان اهر:

تشکیل پنج کارگروه تخصصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در اهر / ضرورت توجه به مقوله فرهنگ و هنر در کنار بحث سرمایه گذاری

فرماندار شهرستان اهر از تشکیل پنج کارگروه تخصصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.

تشکیل پنج کارگروه تخصصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در اهر / ضرورت توجه به مقوله فرهنگ و هنر در کنار بحث سرمایه گذاری

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: تشکیل پنج کارگروه تخصصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، فعال نمودن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن هسته‌ های کلیدی سند تدبیر و توسعه از مهم‌ ترین برنامه‌ های دستگاه‌ های اجرایی شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و معیشت مردم که از فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس‌ جمهوری می باشد، جزو اولویت‌ های مدیریت ارشد شهرستان اهر قرار دارد، افزود: مهم‌ ترین رویکرد و برنامه ما در این شهرستان تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال توأم با تأمین معیشت مردم است.

فرماندار اهر در ادامه حمایت از سرمایه‌ گذاران و تولیدکنندگان را از دیگر رویکردهای دولت تدبیر و امید شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: بایستی مسئولین شهرستانی و استانی به امنیت و آسایش سرمایه گذاران و حتی کاهش آسیب های اجتماعی پروژه های سرمایه گذاری توچه ویژه ای داشته باشند که این موارد در شهرستان با موفقیت انجام شده است.

محمودی توجه به مقوله فرهنگ و هنر در کنار بحث سرمایه گذاری را ضروری برشمرد و افزود: رفع موانع حوزه گردشگری در شهرستان اهر نیز یکی مباحث مهم و ضروری می باشد و مهمترین خواسته ما از مسئولان ذیربط، ایجاد تغییر در برخی ضوابط و مقررات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است که معمولا بسیار سخت گیرانه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید در رشد اقتصادی شهر و اشتغال جوانان تأثیرگذار است، ابراز داشت: تکمیل پروژه بزرگراه اهر – تبریز یکی از مهم‌ ترین و حیاتی‌ ترین پروژه‌ های زیرساختی منطقه ارسباران است که مطمعنا یکی از موانع اصلی عدم توسعه منطقه ارسباران و به‌ خصوص شهرستان اهر، تکمیل نشدن این بزرگراه می باشد.

فرماندار اهر با ذکر اینکه شهرستان اهر ظرفیت‌ های بالقوه‌ ای در حوزه معادن نیز دارد، گفت: با بهره برداری کامل از معدن مس انجرد و معدن طلای در حال احداث زگلیک می توان زمینه اشتغال صدها نفر از جوانان بیکار شهرستان اهر و حتی شهر های همجوار را فراهم کنیم.

زاهد محمودی همچنین با بیان اینکه این شهرستان با پتانسیل‌ هایی که در حوزه دامداری و کشاورزی دارد، به‌ عنوان قطب اصلی در استان و منطقه مطرح شده است، افزود: در این راستا نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی هستیم که در تلاش هستیم با همکاری سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی، قسمتی از نیازهای بخش دامداری و کشاورزی منطقه را رفع کنیم.

فرماندار شهرستان اهر در پایان ضمن تسلیت درگذشت هم میهنان عزیزمان در زلزله غرب کشور، اظهار کرد: خوشبختانه نهادهای اجتماعی، سیاسی و نظامی شهرستان اهر برای جمع‌ آوری کمک‌ های مردم جهت ارسال به مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه همکاری بسیاری خوبی داشتند که امیدواریم این کمک ها تداوم داشته باشد.