به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: تشکیل پنج کارگروه تخصصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، فعال نمودن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن هسته‌ های کلیدی سند تدبیر و توسعه از مهم‌ ترین برنامه‌ های دستگاه‌ های اجرایی شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و معیشت مردم که از فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس‌ جمهوری می باشد، جزو اولویت‌ های مدیریت ارشد شهرستان اهر قرار دارد، افزود: مهم‌ ترین رویکرد و برنامه ما در این شهرستان تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال توأم با تأمین معیشت مردم است.

فرماندار اهر در ادامه حمایت از سرمایه‌ گذاران و تولیدکنندگان را از دیگر رویکردهای دولت تدبیر و امید شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: بایستی مسئولین شهرستانی و استانی به امنیت و آسایش سرمایه گذاران و حتی کاهش آسیب های اجتماعی پروژه های سرمایه گذاری توچه ویژه ای داشته باشند که این موارد در شهرستان با موفقیت انجام شده است.

محمودی توجه به مقوله فرهنگ و هنر در کنار بحث سرمایه گذاری را ضروری برشمرد و افزود: رفع موانع حوزه گردشگری در شهرستان اهر نیز یکی مباحث مهم و ضروری می باشد و مهمترین خواسته ما از مسئولان ذیربط، ایجاد تغییر در برخی ضوابط و مقررات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است که معمولا بسیار سخت گیرانه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید در رشد اقتصادی شهر و اشتغال جوانان تأثیرگذار است، ابراز داشت: تکمیل پروژه بزرگراه اهر – تبریز یکی از مهم‌ ترین و حیاتی‌ ترین پروژه‌ های زیرساختی منطقه ارسباران است که مطمعنا یکی از موانع اصلی عدم توسعه منطقه ارسباران و به‌ خصوص شهرستان اهر، تکمیل نشدن این بزرگراه می باشد.

فرماندار اهر با ذکر اینکه شهرستان اهر ظرفیت‌ های بالقوه‌ ای در حوزه معادن نیز دارد، گفت: با بهره برداری کامل از معدن مس انجرد و معدن طلای در حال احداث زگلیک می توان زمینه اشتغال صدها نفر از جوانان بیکار شهرستان اهر و حتی شهر های همجوار را فراهم کنیم.

زاهد محمودی همچنین با بیان اینکه این شهرستان با پتانسیل‌ هایی که در حوزه دامداری و کشاورزی دارد، به‌ عنوان قطب اصلی در استان و منطقه مطرح شده است، افزود: در این راستا نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی هستیم که در تلاش هستیم با همکاری سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی، قسمتی از نیازهای بخش دامداری و کشاورزی منطقه را رفع کنیم.

فرماندار شهرستان اهر در پایان ضمن تسلیت درگذشت هم میهنان عزیزمان در زلزله غرب کشور، اظهار کرد: خوشبختانه نهادهای اجتماعی، سیاسی و نظامی شهرستان اهر برای جمع‌ آوری کمک‌ های مردم جهت ارسال به مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه همکاری بسیاری خوبی داشتند که امیدواریم این کمک ها تداوم داشته باشد.