اجتماعی » اخبار شهرستان
کد خبر : 1288
سه شنبه - 16 آذر 1395 - 13:48

لزوم صرفه جویی همشهریان در مصرف گاز طبیعی با توجه به بارشهای اخیر

رئیس اداره گاز شهرستان اهر گفت: با توجه به وضعیت نامساعد آب و هوا کنترل و تعدیل مصرف گاز طبیعی از حسن مشارکت همشهریان عزیز میباشد.

لزوم صرفه جویی همشهریان در مصرف گاز طبیعی با توجه به بارشهای اخیر

عزیز عزیزی در گفتگو با خبرنگار اهر خبر اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه های بارشی و کاهش دمای هوا این اداره آمادگی کافی برای خدمت رسانی به همشهریان عزیز را دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سامانه های هواشناسی و فرآیند افت دما در نیمه شمالی لزوم دقت در مصرف گاز طبیعی از اولویت های مدیریت انرژی همشهریان عزیز میباشد افزود: با اعلام تامین سوخت دوم برای صنایع عمده امید است با همکاری و همدلی مردم عزیز مشکلی در تامین گاز طبیعی نداشته باشیم.

عزیزی به رعایت موارد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اشاره کرد و ابراز داشت: تمرکز اساسی تلاشگران صنعت گاز کثرتاً مبتنی بر تامین مداوم گاز طبیعی میباشد که این خدمت رسانی با بحث مدیریت انرژی پاک توسط خانواده ها و مشترکین گاز طبیعی محقق میشود.

عزیزی گفت: با وجود بالغ بر ۴۸۰۰۰ مشترک در این شهرستان و اختصاص بخش عمده از کل مصرف گاز به بخش خانگی ،تلاش برای رعایت الگوی مصرف گاز در بخش خانگی به برنامه‌ریزی جامع و هدفمند همگام با عزم همگانی نیازمند است، لذا ارائه راهکارهای عملی و متناسب با شرایط فعلی جهت بهینه نمودن مصرف گاز در بخش خانگی می‌تواند گام موثری در جلوگیری از هدر رفتن این نعمت خدادادی و ثروت عمومی باشد.

وی اظهار داشت : یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر اتلاف انرژی از جمله گاز در بخش خانگی به‌دلیل غیراستاندارد بودن وسایل گازسوزو عدم دقت در خرید نوع وسیله گازسوز است،وی  همچنین گفت :در حال حاضر، هیچ‌کدام از وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن و…. دارای برچسب انرژی در سطح A و B نیستند. تاکید کرد: مدیریت علمی و عملی رافع دغدغه مدیریت اقتصادی مشترکین خانگی است.