به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت اله عبدالهی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن انتقاد از برخی دستگاه ها که با شکایت از سرمایه گذاران باعث دلسردی آنها در امر سرمایه گذاری می شوند، گفت: برخی از ادارات به دلیل مسائل پیش پا افتاده، سرمایه‌ گذاران را به دادگاه‌ می کشانند و وقت آن‌ ها را تلف می کنند که این حرکت و شکایت از سرمایه‌ گذاران دور از شأن دستگاه‌ ها است.

وی در ادامه در خصوص احداث بزرگراه تبریز – اهر – باکو گفت: احداث این بزرگراه تنها با همت مدیریت ارشد استان و همکاری نمایندگان و سرمایه‌ گذار بخش خصوصی می‌ تواند به تحقق بپیوندد.

نماینده اهر و هریس افزود: همانند امروز که جاده اهر – تبریز جوابگوی تردد خودروها نیست، در سال‌ های آتی نیز با خیل عظیم تردد خودروها رو به‌ رو خواهد شد که انتظار داریم با همکاری و تعامل مسئولان ذیربط جهت سرمایه‌ گذاری از بخش خصوصی برای احداث بزرگراه بزرگراه تبریز – اهر – باکو دعوت شود.

مهندس عبدالهی با اشاره به اینکه اتصال شهرستان های اهر و هریس و به‌ تبع منطقه ارسباران به شبکه ریلی کشور ضرورت دارد، گفت: شهرستان‌ های اهر و هریس ظرفیت خوبی در حوزه معادن دارند و انتقال فرآوری معادن این شهرستان‌ ها جهت تسهیل در حمل و نقل به راه‌ آهن نیاز دارد.

وی همچنین با انتقاد از سازمان آب در خصوص احداث سد ایثار شهرستان اهر که برای آن سه میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: شهرستان اهر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار ندارد و آب‌ های جاری این شهرستان عموماً به آب‌ های مرزی جاری می‌ شود که بایستی احداث سد ایثار سریعا عملیاتی شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: اگر سد ایثار تکمیل نشود، در آینده شهرستان اهر از نظر منابع آبی در معرض خطر خواهد بود.

عبدالهی در پایان با اعلام اینکه تاکنون نتوانستیم در خصوص جذب سرمایه گذار برای بخش گردشگری منطقه به خوبی عمل کنیم، گفت: شهرستان های اهر و هریس از لحاظ منابع طبیعی، گردشگری، تاریخی و فرهنگی غنی هستند و تنها مشکلی که اکنون داریم عدم جذب سرمایه‌ گذار بخش خصوصی برای رونق این بخش در منطقه است.