به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جریان بازدید از بیمارستان در حال تجهیز علامه جعفری ورزقان، راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان ورزقان را با وجود ۱۷ بیمار دیالیزی در شهرستان ضروری دانست و افزود: به لحاظ حساسیت این بیماری و برای جلوگیری از ترددها به دیگر شهرستان ها و کاهش هزینه‌های درمان برای خانواده‌‌های بیماران باید محلی مناسب برای این امر در بیمارستان ورزقان تجهیز گردد.

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه اختصاص مکان مناسب برای راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان زمان بر خواهد بود خواستار راه‌اندازی بخش دیالیز به صورت موقت در شهرستان تا اتمام عملیات عمرانی محل اصلی این بخش شد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا نیز در این بازدید تصریح کرد: افتتاح بیمارستان علامه جعفری ورزقان بدون توجه به مسائل ریز در سال ۹۲ موجب بروز نارضایتی‌های بسیار مردم از شبکه بهداشت و درمان شده و زحمات بسیار کادر شبکه بهداشت و درمان را زیر سئوال برده است.

وی گفت: تا زمانی که بیمارستان ورزقاان به صورت کامل تجهیز نشود نباید افتتاح شود.

رضا علیزاده با اشاره به اینکه نبود نیروی انسانی متخصص از جمله مشکلات اساسی برای راه‌اندازی بیمارستان ورزقان است، تصریح کرد: دوره هشتم مجلس مجوز جذب ۶۸ نفر از وزارت بهداشت و درمان اخذ کرده بودیم که به جهت آماده نشدن بیمارستان ورزقان و عدم پیگیری از مجوز مذکور برای جذب نیرو در سایر بیمارستان‌های استان استفاده شده است.

وی با انتقاد از کم کاری شهردار ورزقان در خصوص زیرسازی و آسفالت راه دسترسی بیمارستان ورزقان هرگونه بهانه تراشی در این خصوص را غیرقابل قبول خواند و افزود: باید با تمام توان برای ارائه خدمات به مردم بکوشیم.

امام جمعه ورزقان نیز در این بازدید از مساعدت های دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به جهت تجهیز و راه اندازی بیمارستان ورزقان تشکر کرد و گفت: از آنجایی که افتتاح صوری موجب بی اعتمادی مردم به خدمات بیمارستان شده است باید پزشکان و کادر بیمارستان نهایت تلاش خود را برای جلب اعتماد مردم به کار گیرند.

معادن درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز از نصب و راه‌اندازی ۴۲ دستگاه در بیمارستان ورزقان خبر داد و خاطر نشان کرد: تعدادی از دستگاه‌های بیمارستان پس از اخذ پروانه بهره برداری بیمارستان که منوط به اخذ سند مالکیت بیمارستان است نصب و راه اندازی خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون ۵ متخصص در بیمارستان ورزقان به مردم خدمات ارائه می نمایند که در صورت راه اندازی بیمارستان و بخش های جراحی اعزام به دیگر شهرستان ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

تقی زاده در خصوص مشکل نبود نیروی انسانی بیمارستان ورزقان گفت: نیروی بومی رشته پرستای در شهرستان وجود ندارد و در سطح استان نیز با کمبود پرستار مواجه هستیم.

وی افزود: در صدد هستیم مشکل کمبود نیروی بیمارستان ورزقان را با به کارگیری نیروهای طرح رفع نمایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به راه اندازی بخش دیالیز گفت: دستگاه های لازم برای راه اندازی این بخش آماده است و با مهیا شدن مکان مناسب این بخش را راه اندازی خواهیم کرد.