فرماندار خداآفرین با بیان اینکه دانشگاه بهترین محل برای پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی است، گفت: دانشگاه باید امروزه محل نقد و انتقاد باشد.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امینیان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خداآفرین به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، افزود: روز دانشجو روز استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی نشات گرفته از روحیه شهدای دانشجوست.

وی با بیان اینکه موضوع استبداد و استعمار به راحتی از بین نمی رود، اظهار کرد: استبداد می تواند در درون فرد پرورش یابد، بنابر این اگر نقد نباشد استبداد دوباره زنده می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی باید فراتر از کسب و دانش محلی برای پیگیری اهداف مبارزه با استبداد و اختناق باشد.

فرماندار خداآفرین گفت: مسایل کلان و منطقه نیازمند تحلیل است که لازمه این تحلیل داشتن آگاهی در حوزه های مختلف و مسایل روز جامعه است.

وی افزود: دانشجو باید در جهت دست یابی به این اهداف علاوه بر یادگیری مطالب درسی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز آگاهی و توانایی تجزیه و تحلیل داشته باشد.

امینیان، نقد مسایل مختلف جامعه را لازمه توسعه و شکوفایی جامعه دانست.

وی با بیان اینکه کسی که نقد می کند بزرگترین خدمت را به جامعه انجام می دهد، یادآور شد: تملق و پنهان کردن نواقصات در امورات مختلف جامعه بزرگترین خیانت به کشور است.

امینیان، اصول و مبانی حاکم در دولت تدبیر و امید را عقلانیت و خردورزی دانست و گفت: در دنیای امروز می توانیم با نگاه عقلانی و فکری جایگاه خود را حفظ کنیم و در مسیر توسعه قرار بگیریم.

aharnews-khodaafarin-13950916-02