اجتماعی » اخبار شهرستان » فرهنگی
کد خبر : 12979
شنبه - 27 آبان 1396 - 18:55
رئیس دادگستری شهرستان اهر:

هیچ مرجعی حق احضار و بازجویی از کسی را بدون دستور قضایی ندارد

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: هیچ شخصی و مرجعی حق ندارد کسی را بدون دستور مقام قضایی احضار و یا بازجویی کند.

هیچ مرجعی حق احضار و بازجویی از کسی را بدون دستور قضایی ندارد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری در گقتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، با اعلام اینکه هیچ شخص و مرجعی حق ندارد کسی را بدون دستور مقام قضایی احضار و یا بازجویی کند، افزود: فقط مقامات قضایی آن‌ هم تنها با داشتن مستندات و شواهدی که تخلف فرد را ثابت کند می‌ توانند کسی را احضار و بازجویی کنند.

وی حمایت از سرمایه‌ گذاران را جزو سیاست‌ های دستگاه قضایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی شهرستان اهر در راستای تحقق شعار سال، از سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی برای اشتغال‌ زایی، تولید و رفع موانع تولید در چهارچوب قانون حمایت می‌ کند.

رئیس دادگستری اهر یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های نظام اسلامی را حفظ و عدم دست‌ درازی به بیت‌ المال دانست و افزود: هر کسی که به بیت‌ المال دست‌ درازی کند، مسئول است و دستگاه قضایی با کسانی به بیت‌ المال خیانت کنند به صورت جدی برخورد قانونی کرده و خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدعلی نظری همچنین ضمن انتقاد از اعضای شورای شهر به خاطر تعلل و ناتوانی در انتخاب شهردار اهر، گفت: از اعضای شورای شهر انتظار داریم به رأی مردم احترام گذاشته و هر چه سریع‌ تر شهردار را در جهت سر و سامان دادن به وضعیت نابسامان شهر انتخاب کنند.

وی در پایان ضمن انتقاد از کمرنگ شدن نماز در برخی ادارت گفت: علارغم اینکه باید مسئولان و کارکنان نظام اسلامی با نماز و احکام اسلامی همراه باشند، متأسفانه برگزاری نماز جماعت در برخی ادارات شهرستان اهر کمرنگ شده و هنگام اذان، کسی حاضر به اقامه نماز نیست که این مورد باید توسط مسئولان ادارات اصلاح شود.