به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت اله عبدالهی در دیدار با اهالی روستاهای افیل و بهل شهرستان اهر با تأکید بر اینکه صلاح دولت، خدمت به مردم و حل مشکلات آن ها است، گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی، رکود و کاهش درآمد روستائیان، شرایطی را فراهم آورده که ارزش مالی یک ملک در تهران بسیار بیشتر از کل روستا در شهرستان اهر باشد.

وی افزود: بعد از انقلاب در روستاها اقدامات بسیاری انجام شد ولی متأسفانه تمامی این اقدامات در حوزه‌ های خدماتی بود و فعالیت عمده‌ ای در زمینه تولید و اشتغال انجام‌ نگرفته است که هم اکنون بهترین زمان برای توجه به تولید در روستاها می باشد.

نماینده اهر و هریس در ادامه گفت: دولت باید به روستاها توجه بیشتری داشته باشد و استعدادهای موجود در روستاها را مورد بررسی قرار دهد تا برای توسعه این مناطق اقدامات لازم انجام پذیرد.

مهندس عبدالهی با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان اهر بسیار مستعد برای توسعه و سرمایه‌ گذاری هستند، افزود: روستائیان نمی‌ توانند حرف‌ ها و مشکلاتشان را مانند روستائیان سایر کشورها از جمله اروپایی‌ ها به گوش مسئولین برسانند و این ناشی از مظلومیت و حیاء این قشر در کشورمان است.

وی با انتقاد از خدمات‌ رسانی بیمه کشاورزی به کشاورزان گفت: خدماتی که بیمه به کشاورزان می‌ دهد قابل‌قبول نیست و دلایل آن‌ هم مشخص بوده که بایستی از طریق مجلس حل بشود.

نماینده اهر و هریس در مجلس خطاب به مسئولان با ذکر اینکه منتظر اختصاص بودجه و کمک‌ های مالی از استان نباشید و به‌ عنوان رئیس یک اداره یا یک خدمت گذار مردم، از هر راه ممکن به جامعه و شهر خدمت کنید، تصریح کرد: متأسفانه در این شهرستان با اقداماتی شاهد هستیم که سرمایه‌ گذار بخش خصوصی ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری کرده است ولی برخی ادارات، این سرمایه‌ گذار را ۱۸۰ میلیون جریمه کرده‌ اند که این اقدامات باعث فراری دادن بخش خصوصی خواهد بود.

بیت اله عبدالهی با اشاره به اینکه مشکل آب از عمده مشکلاتی است که روستائیان را به‌شدت رنج می‌ دهد، گفت: یکی از اساسی ترین پیگیری‌ های بنده در مجلس، تأمین اعتبار برای احداث سدها و استخرهای معیشتی در منطقه است که مطمعنا این کار عمده مشکلات روستائیان را حل خواهد کرد.

وی در خصوص ایجاد سالن ورزشی در روستاهای پرجمعیت، گفت: گر اعتباری برای ساخت امکانات ورزشی در روستاها فراهم شود، روستای افیل در اولویت روستاهای اهر قرار دارد و علت آن جمعیت زیاد و وجود بیشتر قشر جوان در این روستا می باشد.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بزرگراه مشگین‌ شهر – اهر از سمت مشگین‌ شهر آغاز شده است، افزود: به دلیل قرارگیری روستاهای افیل و بهل در نزدیکی جاده اهر – مشگین‌ شهر مسلماً احداث این بزرگراه در توسعه روستاهای حاشیه این بزرگراه اثرات خوبی خواهد داشت.

بیت اله عبدالهی در پایان با اظهار امیدواری از توسعه شهرستان اهر، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و معدن، شهرستان اهر در چند سال آینده متحول خواهد شد و یقیناً تحولات صورت گرفته در کاهش نرخ بیکاری نیز تأثیر می‌ گذارد.