به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در دیدار با اهالی روستاهای افیل و بهل شهرستان اهر با اشاره به اینکه  رسیدگی به معیشت و رفاه مردم در روستاها از اهداف مهم و اصلی دولت تدبیر و امید در این شهرستان است، گفت: بهره‌ مندی روستاها از خدمات گاز، آب و برق، از ابتدایی‌ ترین خدمات زیربنایی است که بایستی روستائیان از آن‌ ها بهره‌مند شوند و در صورت نبود این امکانات، مسلماً معیشت و رفاه مردم مورد تهدید واقع می‌ شود.

وی افزود: روحیه انقلابی و اسلامی مردم روستاها، در پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا نقش مثبت و ارزنده‌ ای از خود ایفاء کنند که در این راستا بایستی روستاها بیش از پیش مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

فرماندار اهر خاطرنشان کرد: سد و یا استخر های معیشتی، از جمله نیازهای اساسی در روستاها به شمار می‌ رود تا آب کشاورزی روستائیان تأمین شود که توجه به این نیاز ها از وظایف مسئولان ذیربط می باشد.

محمودی ادامه داد: روستای افیل بزرگ‌ ترین روستای شهرستان اهر است و وقتی روستایی دارای بزرگ‌ ترین میزان جمعیت و وسعت باشد، نیازمند توجه بیشتر است و مسئولین مکلف‌ هستند به این روستاها توجه ویژه‌ ای داشته باشند.

وی در پاسخ به درخواست اهالی روستای افیل در خصوص اجرا نشدن طرح هادی  اظهار داشت: اجرا نشدن طرح هادی در برخی از روستاها همکاری نکردن اهالی است که از مردم و اهالی روستاها خواستاریم در اجرای پروژه‌ های مهم، دولت را یاری کنند.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه گفت: در کنار توجه به معیشت روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از جمله اقداماتی بوده که مورد توجه دولت و مجلس است و در این راستا دولت با ارائه خدمات مناسب در حال مدیریت این موضوع می باشد.

زاهد محمودی همچنین از ارائه تسهیلات توسعه روستایی به روستائیان خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان وام توسعه روستایی با بهره ۶ درصدی به استان آذربایجان شرقی تخصیص‌ یافته است که در تلاشیم سهم شهرستان اهر را با توجه به کثرت روستاهای تابعه، از مقدار مشخص‌ شده افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه ۴۵ درصد این وام‌ ها در حوزه کشاورزی و دامداری است و این جای خوشحالی دارد که در شهرستان اهر ظرفیت‌ های مناسبی برای سرمایه‌ گذاری در این حوزه موجود است.

فرماندار شهرستان اهر هچنین از نگاه سختگیرانه برخی مدیران به سرمایه‌ ئگذاران انتقاد کرد و تاکید کرد: دیدگاه مدیریتی مقداری باید بازتر شود و بایستی سختگیری‌ های بی‌ مورد و بی‌ خود در قبال سرمایه‌ گذاران کوچک و بزرگ کمتر شود.

محمودی در ادامه با اشاره به سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان اهر، یادآور شد: همان طور که استاندار آذربایجان شرقی تأکید کردند هیچ دستگاه دولتی حق ممانعت و مانع‌ تراشی و حتی شکایت از سرمایه‌ گذاران را ندارد، تمام همت ما این است که رفاه و معیشت مردم تأمی ن‌شده و میزان تولید و اشتغال در شهرستان اهر با توجه به توصیه‌ های مقام معظم رهبری افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان از جمله اقشاری هستند که می‌ توانند با حضور و زندگی در روستاها موجب توسعه این مناطق شوند، تصریح کرد: توجه به امکانات رفاهی برای قشر جوان جامعه از جمله برنامه‌ هایی است که در دستور کار دولت قرار دارد و در حال تلاش برای ایجاد امکانات ورزشی و رفاهی در روستاها هستیم.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با اعلام اینکه مسئولین باید به این باور برسند که روستاها بزرگ‌ ترین سرمایه اقتصادی کشور به شمار می‌ روند،  خاطرنشان کرد: مسئولین ادارات باید به نیازها و کمبودها روستائیان توجه ویژه‌ ای داشته باشند و موظف‌ هستند تمام امورات روستاها را از نزدیک پیگیر باشند و در کنار مردم روستاها حضور یابند.