اخبار شهرستان » اخبار ویژه » علمی
کد خبر : 13223
چهارشنبه - 1 آذر 1396 - 17:58

مدرسه شهدای بانک سپه در روستای یاورکندی اهر افتتاح شد

مدرسه سه کلاسه خیرساز شهدای بانک سپه در روستای یاورکندی شهرستان اهر افتتاح شد.

مدرسه شهدای بانک سپه در روستای یاورکندی اهر افتتاح شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدرسه سه کلاسه خیرساز شهدای بانک سپه به مناسبت هفته بسیج در زمینی به متراژ ۱۶۰ مترمربع و با هزینه ۱۶۰ میلیون تومان با حضور فرماندار، نماینده خیرین مدرسه‌ ساز بانک سپه و جمعی از مسئولان محلی در روستای یاورکندی شهرستان اهر افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر در آیین افتتاح این مدرسه با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز شهرستان اهر در تهران، اظهار کرد: در طی این جشنواره خیرین متعهد شدند تا در روستاها و شهر اهر مدرسه احداث کنند و مدرسه روستای یاورکندی جزو تعهدات خیرین در جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز است.

جعفر شجاعی افزود: عملیات اجرایی مدرسه سه کلاسه شهدای بانک سپه روستای یاورکندی از تیرماه سال جاری آغاز شد و حدودا بیست روز است که دانش آموزان در این مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: مدرسه قبلی روستای یاورکندی در جریان زلزله سال ۱۳۹۱ ارسباران دچار آسیب‌ دیدگی شده بود ولی بنا به‌ ضرورت ناچاراً و عدم نبود محل مناسب مجبور به استفاده از مدرسه مخروبه بودیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر ضمن تقدیر از مدیران دولت تدبیر و امید گفت: با حمایت‌ های خیرین مدرسه‌ ساز و عنایات دولت تدبیر و امید، تا چند سال آینده مدارس تخریبی و فرسوده شهرستان اهر بازسازی و مقاوم‌ سازی خواهند شد.

جعفر شجاعی در پایان بر اینکه دانش آموزان ۳۵ روستای شهرستان اهر در کانکس تحصیل می‌ کنند، یادآور شد: خوشبختانه با حمایت خیرین، بازسازی بخشی از مدارس روستایی فاقد مدرسه ایمن و کانکسی شروع‌ شده و مابقی مدارس روستایی که دانش آموزان در کانکس تحصیل می‌ کنند بنا به شرایط ضرورت دارد مدارس دائم را جایگزین مدارس کانکسی کنیم.