به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدرسه سه کلاسه خیرساز شهدای بانک سپه به مناسبت هفته بسیج در زمینی به متراژ ۱۶۰ مترمربع و با هزینه ۱۶۰ میلیون تومان با حضور فرماندار، نماینده خیرین مدرسه‌ ساز بانک سپه و جمعی از مسئولان محلی در روستای یاورکندی شهرستان اهر افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر در آیین افتتاح این مدرسه با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز شهرستان اهر در تهران، اظهار کرد: در طی این جشنواره خیرین متعهد شدند تا در روستاها و شهر اهر مدرسه احداث کنند و مدرسه روستای یاورکندی جزو تعهدات خیرین در جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز است.

جعفر شجاعی افزود: عملیات اجرایی مدرسه سه کلاسه شهدای بانک سپه روستای یاورکندی از تیرماه سال جاری آغاز شد و حدودا بیست روز است که دانش آموزان در این مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: مدرسه قبلی روستای یاورکندی در جریان زلزله سال ۱۳۹۱ ارسباران دچار آسیب‌ دیدگی شده بود ولی بنا به‌ ضرورت ناچاراً و عدم نبود محل مناسب مجبور به استفاده از مدرسه مخروبه بودیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر ضمن تقدیر از مدیران دولت تدبیر و امید گفت: با حمایت‌ های خیرین مدرسه‌ ساز و عنایات دولت تدبیر و امید، تا چند سال آینده مدارس تخریبی و فرسوده شهرستان اهر بازسازی و مقاوم‌ سازی خواهند شد.

جعفر شجاعی در پایان بر اینکه دانش آموزان ۳۵ روستای شهرستان اهر در کانکس تحصیل می‌ کنند، یادآور شد: خوشبختانه با حمایت خیرین، بازسازی بخشی از مدارس روستایی فاقد مدرسه ایمن و کانکسی شروع‌ شده و مابقی مدارس روستایی که دانش آموزان در کانکس تحصیل می‌ کنند بنا به شرایط ضرورت دارد مدارس دائم را جایگزین مدارس کانکسی کنیم.