به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد ابراهیمی در جلسه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان اهر با اشاره به اینکه بنیاد شهید با مشکل بیکاری و اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان دست و پنجه نرم می کند، گفت: در حال حاضر ۱۸۰ نفر از فرزندان فارغ‌ التحصیل ایثارگران و جانبازان که دارای مدارک فوق دیپلم و بالاتر هستند، بیکار می باشند.

وی با بیان اینکه هر چه در توان داریم برای خدمت گذاری به خانواده‌ های شهدا، ایثارگران و جانبازان می‌ گذاریم، اظهار کرد: اشتغال‌ زایی برای فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز و سبک‌ سازی و تکمیل حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر از جمله مصوبات جلسه قبلی شورای مشورتی ایثارگران بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر همکاری شهرداری اهر در خصوص تکمیل پروژه حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر را ضروری دانست و افزود: برای تکمیل حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر که در جوار گلزار شهدا احداث می‌شود، نیازمند تخصیص اعتبار هستیم که امیدواریم پیگیری‌ های مداوم نماینده اهر و هریس در این زمینه کارساز شود تا مشکلات مالی این پروژه رفع گردد.

ابراهمی در ادامه گفت: بنیاد شهید در قبال فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم تعهدی جهت استخدام ندارد و عمدتاً برای این افراد تسهیلات خود اشتغالی پرداخت می شود که طی سال جاری برای ۱۳ نفر از این جوانان ۳۹۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد پرداخت شده است.

وی گفت: سهمیه فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان در سازمان سنجش جهت استخدام ۲۵ درصد و برای برادران و خواهران شهدا نیز ۵ درصد اختصاص یافته است که به طور کلی ۳۰ درصد در استخدام‌ های سازمان سنجش ر شامل می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر همچنین خواستار تشکیل کارگروه اشتغال ویژه فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز در شهرستان اهر شد و گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ ای از مشکلات خانواده‌ های شهدا، ایثارگر و جانباز، بیکاری فرزندانشان است، بایستی در این راستا کارگروه اشتغال ویژه‌ این قشر تشکیل یافته تا بتوانیم از ظرفیت‌ های دستگاه‌ های دولتی و بخش خصوصی بهره‌ گیری کنیم.

احمد ابراهیمی در پایان با ذکر این‌ که طی ۹ ماهه سال جاری با ۷۳۰ خانواده شهید، جانباز و ایثارگر شهرستان اهر دیدار حضوری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ ریزی‌ های انجام‌ شده تا پایان سال جاری با ۱۱۰ خانواده شهید، جانباز و ایثارگر این شهرستان دیدار و به مشکلات آن‌ ها رسیدگی می‌ شود.