اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 1352
شنبه - 20 آذر 1395 - 17:56

دعوت فرماندار ورزقان از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در معادن این شهرستان

فرماندار ورزقان گفت: بر اساس اعلام صاحب نظران بخش معدن، شهرستان ورزقان معدنی ترین شهرستان کشور است و دولت ضمن استقبال از سرمایه گذاران این بخش با تمام توان از آنان حمایت می‌ کند.

دعوت فرماندار ورزقان از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در معادن این شهرستان

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در نشست بررسی مسایل و مشکلات معادن شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه از ۱۳ معدن دارای مجوز برداشت در شهرستان تنها ۴ معدن مس و طلا و سنگ لاشه در این شهرستان فعال هستند بر فعال نمودن معادن غیرفعال با هدف توسعه اقتصادی و اشتغال در سطح شهرستان تاکید کرد.

وی گفت: مواد تولیدی در معادن شهرستان به شکل کنسانتره به دیگر استان ها و کشورهای صادر می‌شود و با توجه به نیاز مبرم در سطح استان و کشور مبنی بر ایجاد فرصت های شغلی جدید، ضروری است تا صنایع پایین دستی معادن مختلف فعال شهرستان با هدف ایجاد ارزش افزوده و اشغال زایی در شهرستان ایجاد شوند.

فرماندار ورزقان از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای ارائه مجوزهای لازم با شرایط آسان خبر داد و از سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی مس و طلا برای سرمایه گذاری در این شهرستان دعوت کرد.

رئیس خانه معدن استان نیز در این جلسه گفت:۷۰۰مورد مجوز بهره برداری برای انواع معادن موجود شناسایی شده در استان صادر شده که متاسفانه ۵۰درصد آنها غیرفعال هستند.

نصیر نوری گفت: رکود اقتصادی، پیچ و خم های موجود در ادرات مرتبط و معارضین محلی عمده دلیل غیر فعال بودن این معادن در استان هستند.

وی معادن مهم شناسایی شده در استان را طلا، مس، آهن، نفلسین و انواع سنگ های نیمه قیمتی و تزئینی اعلام کرد و افزود: درتلاش هستیم با اجرای دقیق تبصره ۲ ماده ۱۹ قانون معادن مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.