به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در نشست بررسی مسایل و مشکلات معادن شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه از ۱۳ معدن دارای مجوز برداشت در شهرستان تنها ۴ معدن مس و طلا و سنگ لاشه در این شهرستان فعال هستند بر فعال نمودن معادن غیرفعال با هدف توسعه اقتصادی و اشتغال در سطح شهرستان تاکید کرد.

وی گفت: مواد تولیدی در معادن شهرستان به شکل کنسانتره به دیگر استان ها و کشورهای صادر می‌شود و با توجه به نیاز مبرم در سطح استان و کشور مبنی بر ایجاد فرصت های شغلی جدید، ضروری است تا صنایع پایین دستی معادن مختلف فعال شهرستان با هدف ایجاد ارزش افزوده و اشغال زایی در شهرستان ایجاد شوند.

فرماندار ورزقان از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای ارائه مجوزهای لازم با شرایط آسان خبر داد و از سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی مس و طلا برای سرمایه گذاری در این شهرستان دعوت کرد.

رئیس خانه معدن استان نیز در این جلسه گفت:۷۰۰مورد مجوز بهره برداری برای انواع معادن موجود شناسایی شده در استان صادر شده که متاسفانه ۵۰درصد آنها غیرفعال هستند.

نصیر نوری گفت: رکود اقتصادی، پیچ و خم های موجود در ادرات مرتبط و معارضین محلی عمده دلیل غیر فعال بودن این معادن در استان هستند.

وی معادن مهم شناسایی شده در استان را طلا، مس، آهن، نفلسین و انواع سنگ های نیمه قیمتی و تزئینی اعلام کرد و افزود: درتلاش هستیم با اجرای دقیق تبصره ۲ ماده ۱۹ قانون معادن مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.