به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه ساماندهی آرامستان های اهر که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی گورستان های متروکه شهرستان اهر، گفت: یکی از مهم‌ ترین مطالبات مردمی ساماندهی گورستان‌های متروکه بوده که امیدواریم با همکاری مستمر بین شهرداری، شورای اسلامی شهر اهر و سازمان اوقاف و امور خیریه بتوانیم در راستای تحقق مطالبات مردم قدم‌ های ارزشمندی برداریم.

وی افزود: مردم شهر اهر در خصوص ساماندهی گورستان‌ های متروکه درخواست‌ هایی داشتند که در بازدید ها از این گورستان‌ ها مطرح‌ شده و خوشبختانه در عمل به تعهدات و مطالبات مردم از سوی مراجع ذی‌ربط اقدامات خوبی نیز انجام و موجب رضایتمندی مردم شده است.

فرماندار اهر با بیان اینکه اهالی مناطق گورستان‌ های بهرام‌ آباد و نادرقوجا در خصوص ساماندهی این گورستان‌ ها مدام در حال پیگیری هستند، گفت: اجرای طرح ساماندهی گورستان نادرقوجا و بهرام‌آباد بنا به دلایلی متوقف‌ شده و معلوم نیست که این توقف عملیات اجرایی از جانب کدام‌ یک از دستگاه‌ ها صورت گرفته ولی ما نیز تا تحقق مطالبات مردم این مناطق پیگیر موضوع هستیم.

محمودی اضافه کرد: بر اساس مصوبات قبلی می‌ بایست تغییر کاربری بخشی از گورستان متروکه نادرقوجا به خیابان و فضای سبز انجام می‌ شد و بخشی دیگر نیز به‌ عنوان موقوفه به اداره اوقاف و امور خیریه اختصاص می یافت که متأسفانه تاکنون در این خصوص اقدام قابل‌ توجهی جزء نارضایتی به دنبال نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد فضای سبز در محل گورستان متروکه بهرام‌ آباد همچنان در هاله‌ ای از ابهام است، گفت: طبق تفاهم‌ نامه‌ ای که بین شهرداری و اوقاف وجود دارد، می‌ بایست گورستان بهرام‌ آباد به فضای سبز تبدیل می‌ شد اما تاکنون نه‌ تنها فضای سبز ایجاد نشده، بلکه عملیات اجرایی نیز متوقف‌ شده است.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با اشاره به مشکلات به وجود آمده در حوزه خانه‌ های سازمانی در این شهرستان نیز گفت: خانه‌ های سازمانی در زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی شهرستان اهر قرار دارد که در این راستا به دلیل عدم توجه به قوانین مقرر، برخی مشکلاتی را به وجود آورده است.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران غیربومی مستحق استفاده از خانه‌ های سازمانی در شهرستان‌ ها هستند، گفت: افرادی داریم که در جای دیگر سکونت دارند ولی تاکنون نسبت به تحویل‌ خانه سازمانی اقدام نکرده و از طرفی هم مدیر غیربومی به شهرستان اهر آمده و با وجود خانه‌ سازمانی نمی‌ تواند از آن استفاده کند.

وی در پایان یادآور شد: مدیری که می‌ تواند از خانه‌ سازمانی استفاده کند حداکثر تا پنج سال است اما این‌ که فردی بازنشسته شود و خانه‌ سازمانی تحویل ندهد به‌ هیچ‌ عنوان قابل‌ قبول نیست و باید مراجع ذیربط از طریق قانونی به مسائله ورود پیدا کنند.