به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت‌ الله جواد حاجی‌ زاده در جلسه ساماندهی آرامستان های اهر که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: تاکنون فرمانداران، شهرداران و شوراهای مختلف بر روی کار آمده اند ولی متأسفانه طرح ساماندهی و تبدیل گورستان نادر قوجا به فضای سبز همچنان بی‌ نتیجه مانده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خروجی و ثمرات جلسات بسیار مهم‌ تر از برگزاری آن است، افزود: بنده بیش از همه در جریان مسائل گورستان‌ های بهرام‌ آباد و نادرقوجا و خانه‌ های سازمان هستم که معتقدم مصوبات جلسات باید تحقق یابد و اگر در صورت‌ جلسه‌ ای مصوبه وجود دارد تمامی طرفین قانع بوده و مصوبات را عملی کنند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: به نظر بنده اصلا خوشایند نیست که به هرجایی دست بگذاریم و آنجا را به صورت ویرانه به حال خود رها نماییم و اگر قصد ساماندهی گورستان‌ ها را داریم، اول بایستی آن گورستانی که از قدیم‌ الایام نیمه تمام مانده را به اتمام برسانیم.

حاجی زاده بابیان اینکه موقوفه‌ ها متعلق به بنده و مسئولان نیست و این‌ طور نیست که موقوفه‌ ها همانند ارث پدری آن طور که دلمان خواست فضل و بخشش‌ کنیم، گفت: همه ضمن اینکه حافظ منافع مردم، بیت‌ المال هستیم بایستی حافظ موقوفه‌ ها نیز باشیم.

امام جمعه اهر اضافه کرد: بر اساس تصمیم‌ گیری‌ های قبلی، مقرر شده فقط گورستان‌ های آیت‌ الله برقی و حاج معین در سطح شهر اهر فعال باشند و جهت ساماندهی از دفن اموات در سایر گورستان‌ ها جلوگیری شود.

حاجی‌ زاده در پایان با تأکید بر اینکه ساماندهی گورستان‌ های نادرقوجا و بهرام‌ آباد به‌ خودی‌ خود اتفاق نیفتاده، بلکه مردم برای رعایت حال دیگر شهروندان اهری همکاری لازم را داشته‌ اند، بیان داشت: امیدواریم مسئولان مربوطه با هدف خدمت گذاری و آسایش مردم با همدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و مشکلات گورستان‌ های متروکه را مرتفع کنند.