به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای مباره با مواد مخدر شهرستان اهر که با حضور سردار محمدعلی نصرتی، مشاور عالی استاندار و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضن تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی و فرهنگی را در بودجه شهرداری لحاظ کنند، افزود: مهم‌ ترین مشکلی که در حوزه درمان آثار سوء مواد مخدر در اهر احساس می‌ شود، مشکلات تنها کمپ ترک اعتیاد این شهرستان است که به دلیل محدود بودن اعتبارات سازمان بهزیستی کشور، متولیان آن عملاً توان ادامه کار را ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر در سال ۱۳۹۶ برگزار می‌ شود، گفت: جلسات این شورا با حضور اعضا به صوت منظم برگزار شده و در طی شش جلسه برگزار شده تاکنون ۳۶ مصوبه اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه حوزه عملکرد و رویکرد مبارزه با مواد مخدر در حوزه های پیشگیری، آگاه‌ سازی و درمان است، عنوان کرد: خوشبختانه در شهرستان اهر و با تلاش‌ های عزیزان در تمامی حوزه ها، اقدامات خوبی انجام‌ شده است.

محمودی مهم‌ ترین اقدامات این شورا را در حوزه های پیشگیری، آگاه‌ سازی خانواده‌ ها، اولیا، مربیان، برگزاری همایش‌ ها، کلاس‌ ها و کارگاه‌ های آموزشی دانست و گفت: کلاس‌ ها و کارگاه‌ های آموزشی هم در سطح مدارس و هم در سطح دانشگاه‌ ها که جامعه هدف این امر هستند و تأثیر فراوانی دارد، به صورت منظم برگزار شده است.

وی افزود: نمایشگاه‌ هایی نیز در سطح شهرستان در حوزه‌ های آسیب‌ های اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌ های اعتیاد از سوی بهزیستی، دانشگاه‌ ها، آموزش و پرورش و هم از طرف کتابخانه‌ های عمومی برگزار شده که خوشبختانه حرکت‌ های خوبی در این زمینه محسوب می‌ شود.

فرماندار شهرستان اهر توجه به ورزش را یکی دیگر از راه‌ های سالم نگاه‌ داشتن جامعه دانست و عنوان کرد: همایش‌ های ورزشی همگانی متعددی از سوی اداره ورزش و جوانان در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی و اعتیاد در شهرستان اهر برگزار شده است که این روند ادامه خواهد داشت.

زاهد محمودی در پایان در خصوص برخورد با عرضه‌ کنندگان مواد مخدر گفت: مهم‌ ترین رویکرد کنونی نیروی انتظامی، برخورد با عرضه‌ کنندگان مواد مخدر است که خوشبختانه در شهرستان اهر برخورد خوبی صورت گرفته است.