به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم عبدالهی در جلسه شورای مباره با مواد مخدر شهرستان اهر که با حضور سردار محمدعلی نصرتی، مشاور عالی استاندار و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضن تاکید بر لزوم ایجاد مرکز مجهز بازپروری و ترک اعتیاد در این شهرستان، گفت: با توجه به اینکه در زندان اهر، زندانیان دیگر شهر های منطقه قره داغ (ارسباران) مانند شهرهای هوراند، ورزقان، هریس، کلیبر و خداآفرین پذیرش می شود، ایجاد مرکز مجهز بازپروری و ترک اعتیاد ضرورت دارد که متأسفانه بودجه لازم به این امر تخصیص نیافته است.

وی افزود: متأسفانه امروزه مواد مخدر آتش خانمان‌ سوزی است که اکثر خانواده‌ ها را گرفتار کرده و ما نیز در حوزه قضایی از نزدیک شاهد و درگیر این مسائل هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با بیان اینکه مواد مخدر بیش از هر چیز دیگر نیاز به توجه دارد، گفت: در بعد قضایی مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضایی اهر در شش ماه اول سال ۱۳۹۶، به تعداد ۷۲ فقره پرونده رسیدگی و احکام آنها را نیز صادر کرده است.

عبدالهی در خصوص جزئیات این پرونده ها گفت: ۴۶ فقره پرونده در بخش نگهداری و مالکیت، ۱۰ فقره در بخش استعمال مواد، ۵ فقره در بحث نگهداری ادوات استعمال مواد مخدر، ۸ فقره در حمل مواد مخدر و ۲ فقره نیز در خرید و فروش مواد مخدر تشکیل شده که این تعداد نشانگر توجه جدی و لازم دستگاه‌های ذی‌ ربط به بحث مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی کمبود دستگاه‌ های سنجش اعتیاد که منجر به اطاله دادرسی می‌ شود را از دیگر نیازهای شهرستان اهر در این حوزه عنوان کرد و گفت: در بحث سنجش میزان مواد مخدر مکشوفه نیز مشکلاتی وجود دارد که انتظار داریم بخشنامه‌ های جدید اعمال شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر در پایان گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز متأسفانه شاهد کمبود امکانات کیفی و کمی در این شهرستان هستیم که نیازمند تقویت در این مورد نیز هستیم تا هر چه‌بهتر بتوانیم در خدمت مردم عزیز شهرستان باشیم.