به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار محمدعلی نصرتی قبل از ظهر امروز در جلسه شورای مباره با مواد مخدر شهرستان اهر، اعتیاد به مواد مخدر را منشاء اکثر آسیب های اجتماعی در کشور عنوان کرد و گفت: پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر در اکثر استان‌ های کشور اولویت اول مسئولتن ذیربط است که مقام معظم رهبری نیز در جلسه خود با سران سه قوه نسبت به آسیب‌ های اجتماعی و تبعات آن مطالبات و نگران ی‌های خود را اعلام فرموده‌ اند.

وی افزود: مسئولان ذیربط بایستی در حوزه های شناسایی، تعقیب، دستگیری و برخورد با باند های تبهکار مواد مخدر به صورت قاطع و بی امان اقدام کنند و به اقدامات قاطع خود در این زمینه با تلاش بیشتری ادامه دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تأکید بر اینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر به مدیرانی نیاز داریم که هر روز بهتر روز گذشته عمل کرده و خلاقیت نشان دهد، خاطرنشان کرد: مدیری که نتواند ریسک کند و جسارت پذیر نباشد، در واقع بود و نبود آن مدیر در جامعه تأثیری نخواهد داشت.

سردار نصرتی همچنین گفت: دشمنان نظام و انقلاب با اعمالی مانند تولید و توزیع مواد مخدر، به دنبال ایجاد نا امنی اجتماعی و اخلاقی، بدنامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیزمان هستند که مردم آگاه ما نخواهند گذاشت آن‌ ها به هدف خود برسند.

مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی با ذکر اینکه مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان آذربایجان شرقی بسیار پایین‌ تر از میانگین کشور است، یادآور شد: آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان آذربایجان شرقی کمتر از نیم درصد بوده در حالی که در کشور میزان این آمار ۱.۲ درصد است.

سردار محمدعلی نصرتی در پایان گفت: خوشبختانه با اقدامات، برنامه ریزی ها و هماهنگی های بین بخشی و همکاری مسئولان استان، ایجاد مرکز ماده ۱۶ و پاک‌ سازی معتادان موجود در سطح استان و ایجاد اشتغال برای آنان باعث شده‌ تا اقدامی ارزشمند در سطح استان صورت گیرد که بر همین اساس استان آذربایجان‌ شرقی به عنوان استانی عاری از معتاد متجاهر در کشور اعلام شده است.

انتهای پیام/