اجتماعی » اخبار شهرستان
کد خبر : 13692
پنجشنبه - 9 آذر 1396 - 00:54
فرماندار شهرستان اهر:

تصویب ۴۴ طرح پشتیبان مشاغل خانگی با اعتبار بیش از ۲۴ میلیارد ریالی در اهر

فرماندار شهرستان اهر گفت: ۴۴ طرح پشتیبان مشاغل خانگی با اعتبار بیش از ۲۴ میلیارد ریال در شهرستان اهر تصویب شده است.

تصویب ۴۴ طرح پشتیبان مشاغل خانگی با اعتبار بیش از ۲۴ میلیارد ریالی در اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر از تصویب ۴۴ طرح پشتیبان مشاغل خانگی با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در کارگروه اشتغال و سرمایه‌ گذاری این خبر داد و گفت: از مجموع این طرح‌ ها ۵ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال و با اشتغال‌ زایی ۵۳ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ های عامل معرفی‌ شده‌ اند که فقط برای ۲ طرح از سوی بانک تجارت تسهیلات پرداخت‌ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کارشکنی بانک‌ ها در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه‌ گذاران توجیه‌ پذیر نیست، گفت: سهمیه تسهیلات بانک‌ هایی که سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان را از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بی‌ نصیب می‌ گذارند، باید قطع شود.

فرمانار اهر با اشاره به اینکه رفع موانع سرمایه‌ گذاری و اشتغال عزم جدی مسئولین و دستگاه‌ های اجرایی را می‌ طلبد، افزود: با توجه به نام‌ گذاری سال بر مبنای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و سیاست‌ های دولت تدبیر و امید که بر مبنای تحقق شعار سال تدوین‌ شده است، رفع موانع اشتغال و سرمایه‌ گذاری جزو اولویت‌ های اصلی کشور محسوب می‌ شود.

محمودی در ادامه معضل اساسی جامعه امروزی را بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: بیشترین مراجعه‌ کنندگان و ارباب‌ رجوع فرمانداری شهرستان اهر در خصوص بیکاری و اشتغال جوانان است که این امر نشان‌ دهنده سختی کار ما در دستگاه اجرایی است.

وی در پایان با بیان اینکه عدم تخصیص سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان اهر از سال جاری به‌ صورت مستقل، برخی نارضایتی و مشکلات را به وجود آورده است، گفت: سال‌ های گذشته تسهیلات مشاغل خانگی به‌ صورت مستقل و انفرادی پرداخت می‌ شد ولی متأسفانه امسال این‌ گونه نبوده و برای متقاضیان و ادارات ذی‌ ربط مشکلات عدیده‌ ای به وجود آورده است.